ولسوالیِ خاک سفید در محاصره‌ی مخالفین مسلح

جنگ و درگیری در ولسوالی خاکسفید ولایت فراه از چند روز بدینسو ادامه دارد و گزارش ها از محاصره این ولسوالی بدست گروه طالبان حکایت دارد.

به گزارش ” شبکه تلویزیونی تمدن “درهمین حال گزارش شده که نیروهای امنیتی به کمک نیروهای محلی این ولسوالی از مرکز فراه فرستاده شده است.

فضل محمد صمدیار فرمانده پولیس فراه دیروز گفت، صدها طالب از سه روز بدینسو در چند منطقه اطراف مرکز ولسوالی خاکسفید جابجا شده و آن را محاصره کرده اند. او همچنین گفت که نیروهای از اردوی ملی و پولیس نیز از مرکز فراه به این ولسوالی اعزام شده اند و از عصر روز پنج شنبه در چند سنگر با طالبان درگیرشده اند. بگفته وی، جنگ شدید، میان دوطرف جریان دارد.

این مقام بلندپایه امنیتی محلی گفت، تا بحال ۱۲ طالب کشته و ۱۴ تن شان مجروح شده اند و مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است. به گفته وی، دو سرباز پولیس هم در این درگیرى مجروح شده اند. اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید، در نتیجه درگیری با نیروهای کمکی که روز گذشته به ولسوالی خاکسفید آمده بودند، یک تانک اردو و یک تانک پولیس و مقداری زیاد سلاح و مهمات را بدست آورده اند.

تقویت مخالفان از طریق بدست اوردن غنایم تسلیحاتی نیروهای امنیتی، یکی از تاکتیک های گروه های هراس افکن دراین اواخر می باشد. این نیروها با استفاده از همین تجهیزات و لباس سربازان امنیتی تاکنون تلفات و خساراتی را به پوسته های امنیتی کشور ببار اورده است

ولسوالی خاکسفید در۴۸ کیلومترى شمال مرکز فراه موقعیت دارد که در دو طرف آن دو ولسوالی ناامن بالابلوک و پشت رود قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *