اشتباه بزرگ پنتاگون در سیزده سال اخیر

یک مقام استخباراتی پشین امریکا اذعان می کند که عدم عملیات برضد القاعده در پاکستان، از بزرگترین اشتباهات این کشور بوده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” دگرجنرال مایکل تى فلن رییس پشین اداره استخباراتى و دفاعى امریکا، با اشاره به حادثه یازده سیپتامبر گفته، امریکا باید در عوض عملیات مشترک استخباراتى با پاکستان، عملیات نظامى مشترک به موقع را در این کشور اجرا مى کرد.

 این مقام بلندپایه امنیتی امریکا که همزمان رییس بخش استخبارات نیروهاى بین المللى آیساف در

افغانستان نیز بود، گفته است، کشورش باید پس از حمله یازده سیپتامبر، باید علیه دهشت افگنى در خاک پاکستان عملیات می کرد اما چنین نکرد که این کار، اشتباه بزرگ امریکا و متحدین وى بود. وی تاکید نمودهاگر ما این اشتباه را مرتکب نمى شدیم، کشتن اسامه ۱۰ سال زمان را در بر نمى گرفت.” بگفته وی، امریکا در مورد افغانستان و عراق تصمیم غلط گرفت و به جاى چنین تصامیم بیجا، باید بر پاکستان فشار وارد مى کرد.

مایکل تى فلن علاوه نموده کهما باید کسانى را تعقیب مى کردیم که بر امریکا حملاتی را انجام دادند؛ اگر این افراد در پاکستان به سر مى بردند، باید به دنبال شان آنجا مى رفتیم

وی در حالی بعد از چهارده سال، به اشتباه بزرگ امریکا در جنگ با هراس افکنی اعتراف می کند که حامد کرزى رییس جمهور پیشین کشور در جریان زمامدارى ۱۳ ساله اش، همواره تاکید می کرد که لانه هراس افگنى، خارج از افغانستان است و باید علیه آن در پاکستان مبارزه گردد.

درحال حاضر نیز گزارشهای وجود دارد که پاکستان از تروریسم بویژه شبکه حقانی که در فهرست سیاه امریکا قرار دارد حمایت می کند، اما امریکا سالانه یک میلیارد دالر به پاکستان در جهت آنچه مبارزه این کشور با تروریزم خوانده می شود، کمک می کند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *