یک میلیون نفر دیگر در آستانه‌ی مهاجر شدن از سوریه

سازمان ملل برآورد کرده که اگر جنگ داخلی سوریه ادامه پیدا کند تا پایان سال میلادی جاری یک میلیون نفر دیگر در این کشور آواره می‌شوند.

یعقوب الحلو، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در سوریه، از کشورهای مختلف خواسته، تا جایی که می‌توانند به برنامه‌های کمک به آوارگان سوری، که مشکلات مالی دارد، کمک کنند.

او می‌گوید اگر کاری برای پایان جنگ انجام نگیرد در ماه‌های آینده بسیاری از خانه‌هایشان آواره می‌شوند. به گفته او ادامه این شرایط باعث خواهد شد که وضعیت پناهجویان در اروپا به مرحله‌ای برسد که تنها سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم با آن قابل مقایسه است.

در چهار سالی که از آغاز جنگ داخلی سوریه می‌گذرد، حدود نیمی از جمعیت ۲۲ میلیون نفری این کشور آواره شده‌اند که بیش از چهار میلیون نفرشان به کشورهای دیگر پناه برده‌اند. سازمان ملل متحد وضعیت آوارگان سوری را بدترین بحران انسانی معاصر خوانده است.

هم‌اکنون ترکیه و لبنان بیشترین شمار پناهجویان سوری را اسکان داده‌اند. اما هماهنگ‌کننده امور سوریه در سازمان ملل می‌گوید این کشورها هم‌اکنون در آستانه بحران قرار دارند.

آقای الحلو گفته هیچ بودجه‌ای برای برنامه جهانی غذا باقی نمانده که در ماه آینده میلادی به ۵ میلیون آواره در سوریه غذا برساند.

او گفته برای کمک غذایی به جنگزدگان سوری در سال جاری میلادی به دست کم ۷۳۸ میلیون دالر نیاز است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *