اتحادیه اروپا فقط چهل‌هزار مهاجر از ۱۲۰ هزار پناه‌جو می‌پذیرد

مقام اروپایی در مورد تقسیم و اسکان ۱۲۰ هزار پناهجو به اساس سهمیه‌بندی اجباری در کشورهای شان، توافق نکردند.  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در نشست ویژه وزیران داخله اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل، تنها روی قبولی ۴۰ هزار مهاجر توافق صورت گرفت و تصمیم گیری در باره پیشنهاد قبولی ۱۲۰ هزار پناهجو به جلسه بعدی در ماه اکتوبر، موکول شد.

وزیران داخله اتحادیه اروپا در نشست ویژه که جهت بحث در باره بحران مهاجران، در بروکسل برگزار شده بود، نتوانستند بن بست برسر تقسیم ۱۲۰ هزار پناهجو میان کشورهای عضو به اساس سهمیه بندی اجباری را بشکنند.

بیشتر کشورهای اروپایی شرقی با این طرح که از سوی المان و فرانسه ارائه شده بود، مخالفت کردند. این نشست، شش ساعت طول کشید و سرانجام شرکت کنندگان روی تقسیم و جابجایی تنها ۴۰ هزار پناهجو که فعلا در ایتالیا و یونان هستند، توافق کردند.

 دیمیتریس اوراموپولوس/ کمشنر مهاجرت اتحادیه اروپا

” بعد از بحث های داغ در سطح ملی و اروپا، سرانجام به پیشرفتی دست یافتیم. طوریکه قبلا گفته شد، ما در مورد پذیرش و اسکان ۴۰ هزار پناهجو از ایتالیا و یونان، توافق کردیم. اما در باره پیشنهاد قبولی ۱۲۰ هزار پناهجو توافق صورت نگرفت. اکثر اعضا در این مورد آماده بودند، اما همه نه.”

کمشنر مهاجرت اتحادیه اروپا همچنین از کشورهای عضو خواست مسئولیت شان در قبال کمک با پناهجویان را بپذیرند. وزیر داخله فرانسه هم بر مشارکت همه اعضا در پذیرش مهاجران تاکید کرد و گفت، تمامی فشارها نباید بر ۵ کشور مهاجر پذیر اروپایی تحمیل شود. در این نشست، مقام های اروپایی همچنین در مورد تقویت نیروی انسانی و منابع جهت حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا و کمک با نهادهای پناهندگان سازمان ملل و کشورهای که به مهاجران پناه داده اند، توافق کردند. همچنین توافق شد که تدابیری برای انتقال مستقیم پناهجویان از خاورمیانه به اروپا سنجیده شود تا از سفرهای مخاطره آمیز آنان جلوگیری گردد. وزیران داخله اروپا تصمیم گرفتند که بزودی لیست کشورهای امن که اتباع آنها در اروپا بعنوان مهاجر پذیرفته نخواهند شد را مشخص خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *