عبدالله از ظرفیت پائین کاری در حکومت گلایه کرد

عبدالله عبدالله رییس اجرایى حکومت، ضمن ابراز نگرانی از پایین بودن ظرفیت کاری در نهادهای حکومتی میگوید: به طور میانگین در نیمه اول سال مالی تنها حدود ۲۰ درصد بودجه مصرف شده. او این موضوع را غیرقابل قبول خوانده و گفته که روند کارهای اداری باید ساده شود و پرداختهای مالی به موقع صورت گیرد.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن “در نشست دو روز پیش شورای وزیران، وزیر مالیه از مصرف ۶۰ درصدی بودجه انکشافی خبر داده بود. رییس اجرایی حکومت اما روز گذشته در نشستی با شماری از وزرای کابینه گفته، در برخی موارد، درصد مصرف بودجه انکشافی درسطح بسیار پایینی قرار دارد که نشان میدهد به صورت میانگین تنها ۲۰ درصد آن در نیم سال اول مالی به مصرف رسیده است. آقای عبدالله از ظرفیت کاری در نهادهای حکومتی انتقاد کرده و افزوده که مصرف بودجه در سه ماه اول نیمه دوم هم ۳۳ در صد بوده که این رقم غیرقابل پذیرش میباشد.

رییس اجرایی حکومت با اشاره به رشد پایین اقتصادى کشور در سال گذشته، از وجود وضع مشابه در سال جاری خبر داده است. او بدون ارایه جزئیات در این زمینه گفته که وزارت مالیه باید روند کاری اداری را ساده سازد و پرداخت‌هاى مالی به موقع صورت گیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *