پوتین: تنها راه حل معضل سوریه بقای نظام است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار ایجاد یک نظام منطقه ای به منظور هماهنگ کردن عملیات ها علیه گروه داعش شد. پوتین در مصاحبه با رسانه های امریکایی همچنین گفت: کشورش در چارچوب قوانین بین المللی به دولت سوریه کمک نظامی کرده. او همکاری امریکا و بعضی کشورها با شورشیان سوری را خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس و تلویزیون پی بی اس امریکا، دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را، دولت مشروع آن کشور دانست و گفت: کشورش در چارچوب قوانین بین الملل و با هدف مبارزه با تروریسم با سوریه کمک نظامی کرده. او با انتقاد از کمک های امریکا و بعضی دیگر از کشورهای غربی و عربی با گروه های شورشی سوریه، گفت: این کمک ها مغایر منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل و غیر مشروع است.

” به نظر من کمک نظامی به ساختارهای غیر مشروع با قوانین مدرن بین الملل و منشور سازمان ملل مغایرت دارد. ما از حکومت قانونی حمایت می کنیم. یک نیروی قانونی در سوریه وجود دارد و آن، ارتش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است. بعضی از شرکای بین المللی ما با او مخالف اند، اما در واقع ارتش سوریه با سازمان های تروریستی می جنگد.”

روسیه اخیرا با کشورهای ایران، عراق و سوریه در مورد ایجاد یک مرکز استخباراتی امنیتی با هدف همکاری و هماهنگی مبارزه علیه گروه های تروریستی از جمله داعش توافق کرده. ولادیمیر پوتین در این مصاحبه پیش از دیدارش با رئیس جمهوری امریکا در نیویارک، خواستار ایجاد یک نظام منطقه ای به منظور هماهنگ کردن عملیات ها علیه گروه داعش شد.

” در ارتباط با جنگ علیه تروریسم ما پیشنهاد همکاری به کشورهای منطقه را داده ایم، ما می خواهیم ساختاری را برای هماهنگی در جنگ با تروریسم بوجود آوریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *