عملیات باز پس‌گیری شهر قندز ساعات پیش شروع شد

عملیات برای پس‌گیری قندز از دست مخالفان از صبح امروز آغاز شد. وزارت‌های دفاع و داخله اعلام کرده‌اند که صدها تن از نیروهای امنیتی در عملیات پاکسازی قندز شرکت دارند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در حساب تویتر مربوط به وزارت دفاع ملی آمده که نیروهای تازه نفس به قندز رسیده و عملیات پاکسازی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است. این وزارت افزوده که در ابتدای عملیات صبح امروز، ساختمان قومندانی امنیه و زندان قندز به دست نیروهای امنیتی افتاده است. وزارت دفاع تاکید کرده که پیش روی نیروهای امنیتی به شدت ادامه دارد. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله هم در صفحه تویتر خود از پاکسازی برخی مناطق شهر قندز از وجود مخالفان خبر داده است.

در همین حال گزارش‌ها از شهر قندز حاکی است که این شهر امروز به یک منطقه کاملا نظامی تبدیل شده و چهره نظامی به خود گرفته است. اعضای شورای ولایتی قندز می‌گویند: طالبان و نیروهاى دولتى در دوسوی جبهه قندز در حالت آماده باش قرار دارند.

امرالدین ولى، معاون شوراى ولایتى قندز گفته که نیروهای دولتی در ساحه میدان هوایى مستقر هستند و هواپیماها برفراز شهر در پروازاند. او افزوده که صدای فیر در نقاط مختلف شهر به گوش می‌رسد و مردم درنگرانى و هراس به سر مى‌برند. به گفته معاون شورای ولایتی قندز، صدها خانواده از مناطق جنگی به محلات مصوون کوچ کرده‌اند. آقای ولی همچنین گفته که طالبان شب گذشته اموال و وسایل تاسیسات دولتى و نظامى به شمول دفتر ولایت، قومندانى امنیه و امنیت ملى را تاراج کرده‌اند.

طالبان مسلح، دوشب قبل از چند استقامت بر شهر قندز حمله کردند و بالاخره عصر دیروز تمامی ساحات شهر را به تصرف خود درآوردند.

این درحالی است که به اساس گزارش‌ها والی قندز به تاجکستان رفته است. معاون شورای ولایتى قندز نیز گفته که محمدعمر صافى تا دیروز در تاجکستان به سر مى‌بُرد اما در حال حاضر از محل بود و باش وی اطلاع ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *