غزنی در آستانه‌ی سقوط به دست مخالفین نیست

در حالی که مقام‌های اردوی ملی در غزنی از رفع خطر سقوط این ولایت بدست طالبان خبر می‌دهند، معاون والی غزنی اما وضعیت در این ولایت را نگران کننده توصیف کرده و می‌گوید: طالبان از چندین ولایت در اطراف شهرغزنی تجمع کرده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در همین حال، علما، شوراهای مردمی و فعالان مدنی در غزنی ضمن اعلام حمایت قاطع از نیروهای امنیتی از مردم خواستند که با آنان همکاری کنند.

جنرال امیر محمد رئیس ارکان لوای سوم قول اردوی ۲۰۳ تندر در غزنی، عملیات‌های اخیر اردوی ملی در این ولایت را پر دستاورد ترین عملیات‌ها علیه طالبان خواند و گفت: در این عملیات‌ها نزدیک به ۱۵۰۰ طالب کشته و زخمی شده و بیش از ۱۲ هزار کیلوگرام مواد انفجاری و ماین های کنار جاده کشف و خنثا شده است. او افزود که طالبان بارها تلاش کردند تا شهر غزنی را تصرف نموده و پرچم شان را در این شهر نصب کنند، اما در نتیجه واکنش جدی اردوی ملی، آنان نتوانستند به این هدف شان دست یابند.

محمدعلی احمدی معاون والی غزنی اما ضمن ابراز نگرانی از وضعیت این ولایت، میگوید طالبان از چندین ولایت در اطراف شهرغزنی تجمع کرده اند. وی از مقام های مرکزی میخواهد که به وضعیت غزنی توجه کنند.

از سوی هم شهروندان غزنی می‌گویند تحرکات افراد طالبان در حومه های شهر غزنی بیشتر از گذشته به نظر میرسد. گفته شده که روز گذشته شمار زیادی از افراد طالبان به حومه‌ شهر سرازیر شده و برای ساعاتی در این اماکن به گشت و گذار پرداختند.

در همین حال، علما، شوراهای مردمی و فعالان مدنی غزنی، دیروز با برگزاری همایشی با عنوان «صدای منبر و سنگر را واحد سازیم» ضمن اعلام حمایت قاطع از نیروهای امنیتی، کمک به این نیروها را وظیفه شرعی خوانده و از مردم خواستند که با آنان همکاری کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *