اوباما: جنگ با داعش دوام‌دار خواهد بود

رئیس جمهوری امریکا گفته: جنگ با گروه داعش زمان گیر و طولانی خواهد بود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی  تمدن ” باراک اوباما در نشستی در باره مبارزه با گروه داعش در نیویارک گفت: نفوذ داعش در حال گسترش است و این گروه در برخی  مناطق خارج از حاکمیت دولتی و مناطقی که جنگ های فرقه ای در آن رخ داده، عمیقا ریشه دوانیده.

باراک اوباما در این نشست گفت: امریکا با تمام توان و امکانات اقتصادی، نظامی و استخباراتی اش به جنگ علیه گروه تروریستی داعش ادامه می دهد، اما این جنگ و شکست دادن داعش زمان طولانی را دربر خواهد گرفت. رئیس جمهور امریکا گفت، شکست داعش مستلزم برکناری دولت کنونی سوریه و ایجاد دولت فراگیر و متحد در این کشور است. او گفت، جنگ با داعش نه یک جنگ متعارف علیه یک یک گروه مشخص است، بلکه نبرد طولانی علیه یک ایدئولوژی است. اوباما افزود: داعش در حال گسترش است و این گروه در مناطق نا آرام خارج از حاکمیت دولتی در خاک عراق و سوریه عمیقا ریشه دوانده

” من بارها گفته ام که جنگ ما با داعش زمان گیر خواهد بود. داعش در مناطقی که از خلای قدرت رنج می برند و حاکمیت دولتی وجود ندارد و مناطقی که جنگ داخلی و فرقه ای جریان دارد، عمیقا ریشه دوانده و هر روز گسترش پیدا می کند.”

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در این نشست بر ضرورت انتقال سیاسی در سوریه تاکید کرد وگفت، کشورش قویا از آن حمایت می کند.

 اوباما و کامرون در حالی بر کنار رفتن دولت فعلی سوریه تاکید کردند که یک روز پیشتر رئیس جمهور روسیه حمایت نکردن از دولت سوریه در نبرد با گروه های مانند داعش را اشتباه بزرگ دانسته بود. همچنین دیروز کنگره امریکا گزارشی را در باره افزایش پیوستن جنگجویان از کشورهای مختلف به گروه های تروریستی در خاورمیانه منتشر کرد.

به اساس این گزارش نزدیک به سی هزار نفر در چند سال اخیر به سوریه و عراق رفته اند و اکثر آنان از کشورهای تونس، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی بوده اند. از کشورهای غربی نیز ۴ هزار و ۵ صد نفر به داعش و سایر گروه های ترویستی ملحق شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *