نیروهای ارسالی کمکی از کابل به قندز در مسیر راه با کمین مواجه شدند

از ولایت بغلان در همجواری ولایت کندز گزار شده که کاروان نظامی کمکی که از کابل و سمنگان عازم قندز بودند، امروز از بغلان به طرف این ولایت حرکت کرده است. این کاروان دیروز قصد داشت به قندز برود، اما در مسیر راه از سوى طالبان در بغلان متوقف شده بود.

طالبان، مسیر حرکت این نیروها را در ساحه چهارتپه در ولسوالى بغلان مرکزى مسدود کرده بودند. عبد البشیر رشید آمرامنیت قومندانى امنیه بغلان گفت: کاروان نظامى که دربغلان مرکزى متوقف مانده بود، قبل از ظهر امروز به سوى قندز حرکت کرده و درحال برداشتن موانع از سوى طالبان است. او افزود که در جریان درگیرى دیروز در این مسیر، به طالبان تلفات وارد شده، اما تعداد دقیق آن مشخص نشده است.

مقام‌های صحی در بغلان مرکزى هم می‌گویند که دوجسد نیروهاى امنیتى و ۱۵ زخمی ناشى از درگیری دیروز به شفاخانه این ولسوالی انتقال یافته و بعدا برخى از آنها به شفاخانه مزارشریف در ولایت بلخ منتقل شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوى طالبان هم گفته که نیروهاى کمکى عازم قندز در هشت محل ولایت بغلان، مورد حمله و کمین قرار گرفته و علاوه برتلفات، هشت تانک و سه موتر رینجر آنها تخریب شده و از ورودشان به قندز جلوگیری شده است.

دو شب پیش طالبان با حمله به شهر قندز کنترل این شهر در اختیار گرفتند. گزارش‌ها از این شهر حاکی است که شمار زیادی از باشندگان قندز در اثر این حمله بی‌جا شده‌اند. در همین حال یوناما امروز درگزارشی گفته که بیش از ۶ هزار نفر در قندز بی‌جا شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *