کابل و معضل بزرگ زباله‌های شهری

زباله های شهر کابل، تا سه روز اینده، جمع آوری می شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “عبدالاحد واحد، سرپرست شهرداری کابل، صبح امروز در نشست خبری در کابل گفت: همه ادارات دولتی و برخی شرکت ها محصول خدمات شهری را نپرداخته اند و به همین دلیل، عواید امسال شهرداری ۲۱ درصد کاهش یافته است.

گسترش بی رویه شهرنشینی در کابل، سبب شده تا پایتخت همیشه پر از زباله شود و شهر داری از جمع اوری این زباله ها ناتوان باشد. تقریبا در همه معابر و خیابانهای پایتخت زباله ها دیده می شود. شهرداری کابل می گوید، کمبود کارمند، نداشتن تیل کافی برای وسایط شهرداری و جلوگیری از عبور موتر های تنظیف در زمان برگزاری کنفرانس ها و نشست ها، دلایل اصلی انباشته شدن کثافات در شهر می باشد. عبدالاحد واحد، سرپرست شهرداری کابل با همه شکایت هایی که از مشکلات تنظیف شهر داشت امروز گفت: تا چند روز آینده کابل تمیز میشود.

اقای واحد گفت؛ پیش از این راننده ها تیل موتر های تنظیف را می دزدیدند و همین موضوع سبب می شد اداره تنظیف نتواند به خوبی خدمت رسانی کند. او افزود: برای حل این مشکل، موترهای تنظیف شهرداری به سیستم جی پی اس مجهز شده است. شهرداری کابل درعین حال از کاهش ۲۱ درصدی عواید سالانه خود گفت. این اداره امروز اعلام کرد؛ همه ادارات دولتی، برخی شرکت ها و شماری از افراد زورمند عوارض و محصول خدمات شهری را نداده اند، و سبب کاهش چشمگیر عواید شهرداری شده اند. به گفته مسئوولان شهرداری کابل، این نهاد ها و افراد، ۲ و نیم میلیون دالر از شهرداری کابل بدهکار هستند و اگر مبلغ یاد شده را بپردازند، روند خدمت رسانی شهری بهتر می شود

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *