برخی از بی‌جاشدگان کندوزی به بلخ رسیدند

بی‌جاشدگان قندزی گیرمانده در شیرخان بندر، به ولایت بلخ منتقل شدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این بی‌جا شدگان با کمک چرخبالهای ارتش به بلخ رسیدند. درهمین حال برخی گزارشها حاکی از ان استکه از چرخبالهای نظامی ارتش در جنگ قندوز سوء استفاده شده و بعنوان تاکسی هوایی در بدل کرایه گزاف از مردم کار گرفته شده است.

مردم قندوز در چند روز اخیر در آتش جنگ و نبود ابتدایی ترین امکانات زندگی از قبیل آب و نان در برزخ مرگ و زندگی بسر بردند، اما گزارش های از این شهر انتشار یافته که چرخبالهای نظامی تبدیل به تاکسی هوایی گردیده و در بدل پولها گزاف افراد پولدار را از قندوز به کابل یا شهر دیگری انتقال داده اند

شماری افراد که از همین طریق به کابل امده اند، به رادیو آزادی گفته که برخی افراد فرصت طلب در نیروی هوایی کشور به جای اکمالات و انتقال زخمیان اردوی ملی توسط طیاره های نظامی، مردم را در بدل پول های گزاف به کابل و سایر ولایات امن انتقال داده اند. این افراد گفته که کمترین مبلغی که برای نقل و انتقال افراد دریافت می شد، از هر فرد ۱۵ هزار افغانی و بیشترین آن تا ۵۰۰ دالر بوده است

اما جنرال عبدالوهاب وردک فرمانده عمومی قوای هوایی کشور این ادعاها را را رد کرده وگفته اگر کسی چنین ادعاهای را ثابت نماید، افراد متخلف را به اشد مجازات تنبیه خواهند کرد.

از سوی دیگر، گزارش شده که بی‌جاشدگان قندزی گیرمانده در شیرخان بندر، به ولایت بلخ منتقل شدند. این بی‌جا شدگان با کمک چرخبالهای ارتش به بلخ رسیدند. آنان اما از وضعیت بد ۴۰۰ خانواده‌ای گیرمانده دیگر در شیرخان بندر ابراز نگرانی می‌کنند. این بیجاشده گان، همچنین برخورد مخالفین با باشندگان محلی در قندز را وحشیانه خوانده و می‌گویند: هراس افکنان دارایی واموال ساکنان محلی را به غارت برده‌اند.

در همین حال، عبدالصبور قادری رییس مهاجرین وعودت کنندگان بلخ از آمادگی این ریاست برای رسیدگی به بی‌جا شدگان قندز خبر داد. او گفت: شماری از ادارات و نهادهای بین المللی کمک کننده به بی‌جا شدگان، وعده کرده‌اند که آماده ارایه کمک‌های بشری برای بی‌جا شدگان قندزی هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *