پبشروی نیروهای امنیتی کشور در کندز

نیروهای امنیتی در درگیری با مخالفین در قندز به پیشروی‌های دست یافته‌اند. مسوولان محلی می‌گویند: در جریان درگیرى‌های شب گذشته، ده‌ها مخالف مسلح کشته شده‌اند. باشندگان قندز اما خواهان تصفیه کامل این شهر از وجود مخالفین هستند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” امرالدین ولی، معاون شورای ولایتی قندز می‌گوید: نیروهای امنیتی شب گذشته مناطق بندر امام صاحب، بندرخان آباد، بندرکابل، جاده خیابان، چوک مرکزی، حوزه اول پولیس و نزدیک ساختمان‌های ولایت و قومندانی امنیه را تصرف کرده‌اند. او گفت: طالبان دیروز داخل این مناطق شده بودند، اما در جریان درگیری‌هاى شب گذشته ۳۰ مخالف مسلح از پا درآمده و ۱۲  تن دیگر بازداشت شده‌اند.

معاون شورای ولایتی قندز افزود، طالبان صبح امروز به مناطق خاکنی، چرخاب، انگورباغ، زیربالاحصار و دیگر نقاط عقب نشینی کرده و درگیری متوقف شده است. با این حال آقای ولی می‌گوید: عملیات بسیار کند پیش می‌رود و ارگان‌ها امنیتی هرچه زودتر باید شهر را از وجود مخالفین پاکسازی کنند.

در همین حال باشندگان قندز نیز خواهان سرعت بیشتر در عملیات هستند و تاکید می‌کنند که از چگونگی پیشرفت عملیات ناامید شده‌اند. به گفته این شهروندان، طالبان در خانه‌ها جابجا شده‌اند و به خوبی تجهیز و اکمالات می‌شوند. آنان تاکید می‌کنند تا زمانی که راه اکمال طالبان بسته نشود، جنگ در قندز ادامه خواهد یافت.

با این حال سید سرورحسینی مسوول مطبوعاتی قومندانی امنیه قندز می‌گوید که نیروهای امنیتی شب گذشته به پیشروی‌هایی دست یافته‌اند و تلفات سنگینی به طالبان وارد آمده است. آقای حسینی افزود که جزئیات بیشتر را در این زمینه بعدا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهند داد.

از سوی دیگر وضعیت شهر قندز امروز غیرعادى گزارش و گفته شده که مردم کمتر از خانه‌هاى خود بیرون می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *