کندز همچنان در آتش جنگ

قندز همچنان در آتش جنگ می‌سوزد و نبرد خانه به خانه در این شهر جریان دارد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” شماری از اعضای مجلس امروز با بیان این مطلب گفتند: این وضعیت برای حکومت شرم آور است. آنها از رهبران حکومت وحدت ملی خواستند از قدرت کناره گیری کنند.

وضعیت امنیتی قندز و جنگ خانه به خانه دراین شهر نگرانیهای زیادی را ایجاد کرده است. نمایندگان این ولایت امروزگفتند: جنگ دراین شهر جریان دارد و مردم قندز در وضعیت بدی به سر می‌برند.

هرچند نیروهای امنیتی سه روز پس از سقوط قندز بدست مخالفین این شهر را پس گرفتند، اما تاکنون مناطق مختلفی دراین شهر میان این نیروها و مخالفین دست به دست شده است.

اعضای مجلس وضعیت امنیتی را شرم آور خوانده و رهبران حکومت وحدت ملی را  دراین مورد مقصر می‌خوانند.

انتقاد ها از رئیس جمهور امروز درحالی مطرح شد که گفته شد آقای غنی به خاطر ندادن رای اعتماد به معصوم استانکزی استانکزی نامزد وزارت دفاع ملی به  نمایندگان توهین کرده است. شماری از نمایندگان خواهان عملی کردن ماده ۶۹ قانون اساسی و استعفای رهبران حکومت شدند.

نمایندگان همچنین با نگرانی از وضعیت امنیتی در کابل گفتند: بیش از هزار مخالف مسلح دراین شهر جابجا شده اند به گفته آنها اگر اقدام جدی دراین مورد صورت نگیرد سقوط کابل بدست مخالفین خارج از انتظار نیست.

هر چند شماری از نمایندگان رئیس مجلس را نیز در سقوط قندز مقصر خوانده گفتند: آقای ابراهیمی با در اختیار گرفتن شمار زیادی از نیروهای مسلح این ولایت مانع کارکرد این نیروها در تامین امنیت شده اما رئیس مجلس گفت: تا پایان تحقیقات انجام شده دراین مورد حرفی نمی زند او کمیسیون ویژه ای را برای بررسی حادثه قندز تعیین کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *