داعش به کودکان ایزدی فنومن‌های جنگ را آموزش می‌دهد

گروه داعش در سوریه کودکان بخصوص کودکان اقلیت ایزدی را برای جنگ آموزش می دهد. این گروه، تصویر ویدیویی را از یک مرکز آموزشی در رقه نشر کرده که کودکان زیر سن پانزده سال را با یونیفورم نظامی در حال انجام تمرینات نشان می دهد. یک کودک ایزدی که از این کمپ فرار کرده نیز به رویترز گفته، افراد داعش به آنها یاد می دادند که چگونه انتحار کنند و چگونه افراد را سر ببرند.

راغب الیاس احمد، کودک عراقی متعلق به اقلیت ایزدیان این کشور که هفت ماه در یک کمپ نظامی به نام کمپ فرزندان خلافت در ولایت شمالی رقه بوده، به رویترز می گوید: افراد داعش او و حدود ۶۰ کودک دیگر ایزدی را از روستای کوجو در شمال شهر سنجار به اسارت گرفته و برای آموزش نظامی به کمپی در شمال سوریه بردند. او می گوید: به ما تعلیمات دینی و همچنین استفاده از سلاح و تکنیک های جنگی را آموزش می دادند و بعد از مدتی، کودکان را به یک کمپ دیگر می بردند که در آنجا آموزش های سخت تر به آنان داده می شد.

این نوجوانی عراقی به رویترز گفت که داعشی ها پس از تصرف شهر سنجار در ماه آگست سال گذشته، دو خواهر او را نیز همراه با هزار زن و مرد ایزدی اسیر کرده و بردند. او می گوید: به ما استفاده از سلاح را یاد می دادند و اگر کودکان از دستور فرماندهان داعش سرپیچی می کردند، به شدت تنبیه می شدند. احمد می گوید: وقتی او یک بار نتوانست به سوالی در باره قران جواب دهد، افراد داعش او را در هوای سرد در گل و لای انداخته و بالای سر او شلیک می کردند. او همچنین می گوید به ما آموزش می دادند که چگونه سر ببریم و چطور حمله انتحاری انجام دهیم

” آنها به ما یاد می دادند که چگونه گلوی کسی را ببریم و چگونه خود را انفجار بدهیم. ما یک دست را به پیشانی فرد می گذاشتیم و دست دیگر را بالا برده و با کارد گلوی او را می بریدیم. در باره حمله انتحاری به ما یاد می دادند که چگونه یک قطعه سفید چسپیده به واسکت را کش کنیم و انفجار دهیم.”

طبق گزارش رویترز جنگجویان داعش سال گذشته پس از تصرف سنجار در شمال عراق، هزاران مرد ایزدی را کشتند و هزاران تن از زنان و دختران آن ها را به اسارت گرفتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *