ولسوالی غورماچ سقوط کرد

ولسوالى غورماچ ولایت فاریاب بدست طالبان افتاد و تعمیر فرماندهی پولیس این ولسوالی توسط این گروه به اتش کشیده شد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” دفترمطبوعاتی لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته که نیروهای امنیتی این ولسوالی درپوسته هاى امنیتى اردوى ملى واقع در دو تپه جابجا شده و ولسوال درشهر میمنه مرکز فاریاب رفته است

طالبان نیز گفته اند که تمام تاسیسات ولسوالى غورماچ را بعد ازشش روز محاصره ازاداره دولت خارج نموده و تلفات سنگین بر آنها وارد کرده اند. بگفته این گروه، چهار رینجر حریق شده، یک تانک و یک رینجر و مقدار سلاح و مهمات را نیز به دست آورده و همچنین “یک تپه” در نزدیک مرکز ولسوالى، تحت محاصره آنها قرار دارد.

رضایى علاوه کرد که نیروهاى اردوى ملى، در ارتفاعات ولسوالى مستقر بوده و با طالبان مقاومت میکنند.

منبع افزود که کمپ اردوى ملى درشمال مرکز ولسوالى در یک کیلومترى بازار، قرار دارد و بیجا نشده اند. طالبان چند بار درگذشته نیز بر نیروهاى اردوى ملى حمله کرده؛ اما نتوانستند که یک پوسته را نیز تصرف کنند وحالا هم نمى توانند.

یک مقام امنیتى فاریاب که نخواست اسمش ذکرشود، گفت که جنگ صرف برسه پوست? امنیتى پولیس صورت گرفته و دیگر مقاومت نشده است و طالبان تعمیر قوماندانى امنی? را حریق نموده اند.

وى افزود: “وسایط و تجهیزات نظامى که در غورماچ وجود داشت، فکر نمى کردم که غورماچ سقوط کند؛ اما همه سیاهى لشکر بودند.”

یک موسفید محل که نخواست اسمش تذکر یابد، گفت که برخى موسفیدان به شمول وى از سوى طالبان موظف گردیده اند که نیروهاى امنیتى که درمحاصره قرار دارند، تسلیم شوند و مصوون خواهند ماند.

وى افزود که امروز موسفیدان، نزد نیروهاى امنیتى میروند وپیام طالبان را به آنها مى رسانند.

اما مسوول مطبوعات لواى اول قول اردوى ۲۰۹ شاهین درفاریاب گفت که نیروهابا امکانات و تجهیزات کافى وجود دارد ومنتظر هدایت از کابل هستند که درمورد پسگیرى ولسوالى چه اقدامى نمایند.

وى علاوه نمود که درجریان سقوط غورماچ، درگیرى صورت گرفته و احتمال وارد شدن تلفات بر طالبان و نیروهاى امنیتى وجود داردکه تعداد آن تاحال مشخص نیست.

اما طالبان میگویند که تمام تاسیسات ولسوالى غورماچ رابعد ازشش روز محاصره ازادار? دولت خارج نموده و تلفات سنگین بر آنها وارد کرده اند.

درسایت انترنتى طالبان آمده است که چهارموتر رینجرحریق شده، یک تانک و یک رینجر وسلاح و مهمات به دست آمده واکنون یک تپه در نزدیک مرکز ولسوالى تحت محاصره آنها قرار دارد.

این درحالى است که دیروز مسوولان امنیتى گفته بودند که حدود دوهزار طالب، صبحگاهان از ولایت بادغیس و ولسوالى هاى ولایت فاریاب، بر غورماچ تهاجم نمودند که درجریان جنگ ۱۸ طالب به شمول سه قوماندان به نام هاى ملا محى الدین، عثمان و رحمت الله ازپادرآمده و ۲۰ تن دیگر مجروح گردیده اند.

همچنان دو زن، یک طفل و یک مردبراثر اصابت مرمى هاوان نیز جان باخته و یک دکان حریق شده است.

غورماچ، یکى از ولسوالى هاى بادغیس بود که از ده سال بدینسو، مربوط ولایت فاریاب شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *