مولوی حق پرست: در ایام عاشورا صف‌های بانک خون را طولانی کنید!

شورای اخوت اسلامی افغانستان خطاب به عزادارن حسینی می گوید: بجای استفاده از زنجیر تیغ دار و قمه زنی، صف بانک خون را طولانی کنید.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” اعضای این شورا هم چینن به عزاداران حسینی گفت، با استفاده از صدای بلند بلنگوها و نصب پرچم در عقبه موتر، برای هموطنان خود مزاحمت ایجاد نکنید.

شورای اخوت اسلامی افغانستان معتقداست که شرایط حساس امنیتی امسال به برگزاری مراسم ماه محرم نیز تاثیر گذاشته. رضوانی بامیانی از اعضای این شورا گفت، عزادارن حسینی مخصوصا در روز عاشورا با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند، تا اخلال امنیتی به وجود نیاید.

مولوی حق پرست منشی شورای اخوت اسلامی به امت مسلمان افغانستان توصیه نمود، راه امام حسین (ع) را که راه پیروزی حق بربا طل بود دنبال کنند و در مراسم روز عاشورا نیز اشتراک کنند.

برخی دیگر از اعضای این شورا، قیام امام حسین (ع) را در راستای برچیده شدن فساد از جامعه، و استفاده از ابزار امر به معروف ونهی از منکر دانسته و می گویند، عزاداران حسینی، به هدف رسیدن به درک درست پیام امام حسین، از نهضت عاشورا تجلیل می کنند.

به گفته اعضای شورای اخوت اسلامی، آیات عظام سیستانی، کابلی، فیاض و سایرعلمای کشور، صریحا فتوا داده اند که استفاده از زنجیزهای تیغ دار و قمه زنی، شرعا حرام است.

همچنین این عالمان دینی از عزداران حسینی خواستند که از شیوه های عزاداری که باعث ازار و اذیت مردم شوند، پرهیز نموده و برای شهروندان ایجاد مزاحمت نکنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *