یمنی‌ها حملات ائتلاف عربی را محکوم کردند

هزاران یمنی با برگزاری تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا حمله هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن را محکوم کرده و خواهان توقف فوری این حملات شدند. مظاهره کنندگان همچنین خواهان تحقیق بین المللی در باره ارتکاب جرایم جنگی در یمن شده و جامعه جهانی را متهم کردند که به کشتار یمنی ها توسط نیروهای ائتلاف توجه ندارند.

این تظاهرات از سوی گروه های مدنی و فعالین ضد جنگ در پایتخت یمن برگزار شد و مظاهره کنندگان ضمن محکوم کردن حملات ائتلاف عربی به یمن، خواهان انجام تحقیق بین المللی در باره ارتکاب جنایات جنگی در این کشور شدند.

آنان جامعه جهانی را متهم کردند که به حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان و کشتار مردم بی گناه یمن توسط نیروهای ائتلاف توجه ندارند و این کشور را از یاد برده اند.

” هدف از این تظاهرات امروز این است که به جامعه جهانی پیام دهیم و وجدان انسانی انان را  را بیدار کنیم. شهروندان یمنی در این کشور این روزها کشته می شوند، هیچ کس به آن توجه ندارد و هیچ کس در باره جنایات که صورت گرفته، تحقیق نمی کند.”

عملیات ائتلاف به سرکردگی عربستان در ماه مارچ آغاز شد وبیش از ۵ هزار نفر در این حملات و نبردها در یمن کشته شده اند. گروه های بین المللی حقوق بشر از عربستان خواسته اند با رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی از هدف قرار دادن غیرنظامیان پرهیز کند.

عفو بین الملل اوایل این ماه از جامعه جهانی خواست، ارسال سلاح به کشورهای عضو ائتلاف عربی از جمله عربستان را متوقف کنند، زیرا به گفته این سازمان  شواهدی وجود دارد که نیروهای ائتلاف در یمن مرتکب جرایم جنگی شده اند.

حملات ائتلاف به یمن در حالی ادامه دارد که اخیرا این ائتلاف نیروی زمینی بیشتر را به یمن اعزام کرده. در همین حال سازمان ملل هشدار داده، اوضاع بشری بدلیل ممانعت ائتلاف از ورود کشتی ها به بنادر یمن در حال بدتر شدن است و مردم از کمبود مواد غذایی، دوا و سوخت شدیدا رنج می برند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *