کتاب خانه؛ بر پشت بایسکل یک داستان نویس بامیانی

دریک ابتکار جالب، یک داستان نویس بامیانی با راه‌اندازی یک کتابخانه سیار، برای کودکان بامیانی کتاب فراهم می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” صابر حسینی با هزینه شخصی خود حدود ۲۰۰ عنوان کتاب داستان و شعر فراهم کرده و روزانه بین کودکان پنج روستا در مرکز بامیان توزیع می‌کند.

صابر حسینی داستان نویس بامیانی به اساس یک تقسیم اوقات، هر روز سوار بر بایسکل‌اش به پنج روستا در بامیان می‌رود تا ۲۰۰ جلد کتاب داستان را بین کودکان توزیع کند. کودکان بعد از سه تا چهار روز این کتاب‌ها را مطالعه کرده، دوباره به کتابخانه تحویل می‌دهند و کتاب‌های جدید در اختیارشان قرار می‌گیرد. این کودکان می‌گویند: خواندن این کتاب‌ها باعث می‌شود که آنها خواندن و درست نوشتن را یاد بگیرند.

آقای حسینی می‌گوید: تصمیم دارد از این طریق فرهنگ کتابخوانی را در بین کودکان ترویج و به رشد ذهنی کودکان کمک کند. او آرزو دارد که کودکان ضمن آشنایی با فرهنگ کتابخوانی، از بازی‌های ناپسند از جمله بازی با اسلحه پلاستیکی دست بردارند. صابر حسینی همچنین قصد دارد که با همکاری تاجران ملی، بنیاد کودک افغان را در بامیان راه‌اندازی کند.

کتابخانه سیار برای کودکان درحالی در بامیان راه‌اندازی می‌شود که درگذشته روی ادبیات کودک و ایجاد کتابخانه برای کودکان در کشور کار خاصی صورت نگرفته و به گفته شماری از استادان دانشگاه بامیان، درسالهای گذشته حتی یک جلد کتاب برای اطفال در کتابخانه‌های این ولایت وجود نداشته است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *