تجلیل از سالگرد آیت الله بهشتی در کابل

از نوزدهمین سالیاد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی سید علی بهشتی (ره) امروز در کابل تجلیل شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” محمد اشرف غنی رئیس جمهوری در پیامی به این مراسم، ضمن گرامیداشت یادوخاطره این عالم وارسته، تجلیل از علما و اندیشمندان کشور را تجلیل از اخلاق، شرف و اعتبار جامعه دانست و بر ضرورت گسترش فرهنگ احترام به علم و علما در کشور شد.

دراین مراسم که صبح امروز با حضور رئیس اجرایی دولت، علما، روحانیون، دانشمندان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، آقای اشرف غنی رئیس جمهوری، در پیامی گفت: افغانستان مهد علم و عالم است و زنده نگهداشتن نام علما مسئولیت همگانی ست.

آقای کرزی رئیس جمهور پیشین نیز با ارسال پیامی، آیت الله بهشتی را از شخصیت های جهادی و علمی کشور دانست که عمری را در راه تحصیل واصلاح امورات جامعه سپری کرد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت نیز در سخنانی، آیت الله بهشتی را از بانیان جهاد، شخصیتی فقیه، دانشمند وروحانی برشمرد که خدمات شایانی به مردم و جامعه کرد.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین نیز، ناامنی ومشکلات اقتصادی کشور را عامل فرار و پناهنده شدن جوانان به کشورهای غربی دانست. وی خواهان کنارگذاشتن اختلافات در کشور شد.

دیگر سخنرانان این محفل علما را وارثین انبیا و پیام رسانان خداوند متعال به بشریت دانسته و بر اهمیت احترام و تکریم علمای وارسته کشور تاکید کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *