فساد در معارف غزنی

در حالی که شهروندان غزنی مسولان معارف این ولایت را به فساد در تقرر معلمین متهم کرده و گفته‌اند که بست‌های معلمی در این ولایت به فروش می‌رسد، مسولان معارف غزنی اما انتظار دارند که با برگزاری امتحان رقابتی معلمین، قناعت مردم را جلب نمایند.

به گزارش”شبکه تلویزیونی تمدن “در این امتحان رقابتی، بیش از یک هزار جوان تحصیل کرده بر سر تصاحب ۳۶۰ بست معلمی در این ولایت به رقابت پرداختند.

بی‌کاری یکی از اصلی ترین دغدغه‌های امروز جوانان کشور از جمله ولایت غزنی است. جوانانی که اکثرا تحصیل کرده هم هستند. نبود کار در کنار نا امنی یکی از دلایل اصلی مهاجرت شمار زیادی از جوانان در یکی – دو ماه اخیر دانسته می‌شود.

در غزنی اما روز گذشته امتحان رقابتی برای جذب ۳۶۰ معلم برگزار شد. بیش از ۱ هزار جوان در این امتحان شرکت کردند تا شاید دری برای بیرون رفت از دنیای بی‌کاری بیابند. هرچند آنها نسبت به رعایت شفافیت در این روند نگران اند.

شهروندان غزنی همواره مسولان معارف این ولایت را به فساد در تقرری معلمین و فروش بست‌های معلمی متهم کرده‌اند. گفته می‌شود یک بست معلم در مرکز غزنی تا یک هزار دالر هم به فروش می‌رسد. مسولان ریاست معارف غزنی اما انتظار دارند که برگزاری این امتحان اعتماد مردم غزنی را جلب نماید.

به گفته مسئولان معارف غزنی، در امتحان رقابتی دیروز، ۳۰ درصد از اشتراک کنندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

از سوی دیگر، مسولان ریاست معارف غزنی از کمبود بست‌های معلمی در سطح این ولایت شکایت دارند. آنان میگویند هم اکنون برخی از مکاتب غزنی بدلیل نبود بست با کمبود معلم مواجه‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *