روسیه: بود و نبود اسد حیاتی نیست

روسیه می گوید، بودن و نبودن بشار اسد در قدرت برای این کشور امر مهم و حیاتی نیست و مردم این کشور باید در این مورد تصمیم بگیرند

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز در گفت و گو با یک شبکه رادیویی روسی، گفت: “ما نمی گوییم که او باید بماند یا برود”. خانم زاخاروا به خبرگزاری تاس درعین حال گفته که عدم پافشاری بر حفظ آقای اسد در قدرت به معنای تغییر سیاست روسیه نیست.

درهمین حال، میخائیل بوگدانف معاون وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مقام های دولت سوریه و اعضای گروه های مخالف این کشور ممکن است هفته آینده در مسکو دیدار کنند. اما فیصل مقداد، معاون وزارت خارجه سوریه در بازدید از تهران گفت که سوریه یادداشتی رسمی برای ملاقات با مخالفان دریافت نکرده است.

 معاون وزارت خارجه سوریه، همچنین پیشنهاد “دوره انتقالی” به عنوان گامی در جهت برکناری نهایی بشار اسد از قدرت را – که مورد درخواست کشورهای غربی است – رد کرد.

او گفت: ” اقای اسد، رئیس جمهور منتخب مردم سوریه است که با اکثریتی بزرگ در انتخاباتی شفاف و دموکراتیک انتخاب شده و همه باید به فرآیندهای قانونی در سوریه احترام بگذارند.”

از جانب دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش کرده که مسکو گفته است، دولت سوریه باید برای انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری آماده شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *