تل آویو عاملی اصلی تداوم خشونت در فلسطین

رژیم اسرائیل مسئول اصلی خشونت های اخیر در سرزمین های فلسطینی است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “وزیر خارجه امارات متحده عربی پس از نشست ویژه وزیران خارجه کشورهای عربی در باره فلسطین این سخنان را بیان داشت و همچنین اسرائیل  و شهرک نشینان یهودی را متهم کرد که در جریان خشونت های اخیر مرتکب جنایات جنگی شده اند.

وزیران خارجه کشورهای عربی در این نشست ویژه دیروز در ریاض خشونت های اخیر در فلسطین را مورد بررسی قرار دادند. عبدالله بن زیاد آل نهیان وزیر خارجه امارات پس از این نشست به خبرنگاران گفت: راههای عملی پایان دادن به جنایات و تخطی های اسرائیل و حفاظت از اماکن اسلامی و فلسطینیان مورد بحث قرار گرفت. او گفت: ما در باره اینکه جامعه بین المللی را تحت فشار قرار دهیم تا مسئولیت اش را در قبال جنایات اسرائیل در فلسطین انجام دهد نیز گفتگو کردیم. او اسرائیل و یهودیان شهرک نشین در اراضی اشغالی را به ارتکاب جرایم جنگی در جریان خشونت های اخیر متهم کرد و خواهان محاکمه آنان در دادگاه های بین المللی شد.

” ما تاکید می کنیم که اسرائیل و شهرک نشینان در قبال جرایمی که مرتکب شده اند به اساس منطق و قانون باید پاسخگو باشند. آنها از نظر ما مسئول این جنایات هستند؛ جنایات جنگی که باید در محاکم بین المللی به آن رسیدگی شود.”

تنش بین فلسطینی ها و اسرائیل برسر ورود یهودیان به محوطه مسجدالاقصی ماه گذشته باعث بروز تنش بین دو طرف شد. طبق گزارش رویترز طی بیش از یک ماه گذشته حدود ۷۵ فلسطینی و ۱۲ اسرائیلی در خشونت و درگیری ها کشته شده اند. برغم تلاشها برای پایان دادن به خشونت ها، دیروز نیز نظامیان اسرائیلی یک خانم فلسطینی را در کرانه غربی به ضرب گلوله کشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *