نرخنامه‌ی طالبان در ولسوالی درقد غوغا به پاکرد

گروه طالبان در ولسوالی درقد ولایت تخار برای کسب و کار مردم نرخ‌نامه وضع کرده. به اساس گزارش‌ها، شمس‌الدین همت، رئیس کمیسیون نظامی طالبان، این نرخ‌نامه را در بازار ولسوالی درقد اعلام کرده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “ساکنان درقد به بی‌بی‌سی گفته‌اند: طالبان مالیه‌ای که از سوی شهرداری وضع شده بود را غیر شرعی خوانده و در عوض برای آنها عٌشر تعیین کرده است.

شمس‌الدین همت، رئیس کمیسیون نظامی طالبان، با بلندگو در بازار ولسوالی درقد این نرخ‌نامه را اعلام کرده که به اساس آن، اصلاح مو ۲۰ افغانی، یک کیلو گوشت گوسفند ۲۳۰ افغانی تعیین شده است. نرخ‌‌نامه طالبان با قیمت‌های بازار در ولایت تخار تفاوت زیادی دارد. در بیرون از درقد اصلاح مو ۱۰۰ افغانی و یک کیلو گوشت ۳۰۰ تا ۳۵۰ افغانی است. طالبان همچنین تراشیدن ریش را ممنوع کرده است.

این گروه پیش از این در ولایت غزنی هم برای مغازه داران نرخ‌نامه تعیین کرده بودند. به اساس اسنادی که تلویزیون تمدن به آن دست یافته، طالبان برای هر مغازه در غزنی ماهانه ۳۰۰ افغانی عشر مشخص کرده.

نرخ نامه در درقد تخار درحالی تعیین می‌شود که پیش از این، حکومت چند بار در این ولسوالی عملیات نظامی راه اندازی کرده، اما ساکنان این ولسوالی می‌گویند: این عملیات‌ها کارساز نبوده است. با این حال، سنت الله تیمور، سخنگوی والی تخار از برنامه‌های جدید عملیاتی خبر داده و گفته، وقتی تصمیم نهایی گرفته شود، درقد در ظرف نیم ساعت تصفیه خواهد شد. او علت تاخیر عملیات نظامی در درقد را خرابی هوا بیان داشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *