فرانسه تبدیل به یک دژ امنیتی شد

در پی حملات تروریستی جمعه شب گذشته در فرانسه، حکومت این کشور سلسله اقدامات مهم امنیتی را روی دست گرفته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این کشور از امریکا و روسیه هم خواسته به ائتلاف بین‌المللی برای نابودی داعش بپیوندند. همزمان اداره استخبارات مرکزی امریکا سی‌آی‌ای ادعا کرده که داعش برای انجام حملات تروریستی مانند حملات پاریس، در اروپا و سایر نقاط جهان، برنامه‌ریزی می‌کند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از امریکا و روسیه خواسته که به ائتلاف بین‌المللی برای نابودی گروه داعش بپیوندند.

اولاند در سخنرانی‌اش در پارلمان فرانسه گفت: وضعیت اضطراری که پس از رویدادهای خونین جمعه شب گذشته‌ی پاریس در فرانسه برقرار شده، تمدید می‌شود و برای پیشبرد جنگ با تروریسم، قانون اساسی فرانسه احتمالا در صورت لزوم اصلاح خواهد شد.

او همچنین از افزایش نیروی پولیس فرانسه و تلاش برای اقدام علیه قاچاق سلاح در سطح اروپا خبر داد و گفت: فرانسه عملیات برضد داعش در سوریه و عراق را تشدید خواهد کرد.

داعش مسئولیت حملات تروریستی در پاریس را برعهده گرفته و تهدید کرده که حملات بیشتری را علیه این کشور انجام خواهد داد. منابع فرانسوی گفته‌اند، حملات اخیر در سوریه طرح و در بلجیم برنامه‌ریزی شده.

در همین حال جان برنان، رئیس سی‌آی‌ای، اداره استخبارات مرکزی امریکا هشدار داده که داعش برای انجام حملات تروریستی مانند حملات پاریس در اروپا و سایر نقاط جهان، برنامه‌ریزی می‌کند. جان برنان گفت: جلوگیری از این حملات در اروپا مشکل است، زیرا تعقیب جنگجویان برگشته از سوریه برای ادارات امنیتی اروپایی کار دشوار است.

” بسیاری از همکاران ما در اروپا در زمینه تعقیب و نظارت جنگجویانِ برگشته از عراق و سوریه با چالش‌های زیادی روبر هستند. اکنون فرانسوی‌ها نیز تلاش دارند تا بدانند که چگونه حملات پاریس روی داد. ما می‌دانستیم که داعش برای انجام حمله در اروپا برنامه‌ریزی می‌کند.”

گفته می‌شود بیش از ۵ هزار جنگجو از سال ۲۰۱۱ بدین سو از کشورهای اروپایی به سوریه رفته‌اند. از این جمع حدود ۱ هزار و ۴ صد تن شهروندان فرانسوی بوده‌اند که نزدیک به ۹۰۰ نفرشان به این کشور بازگشته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *