فرانسوی‌های خشمگین حتی به زنان مسلمان هم تعدی کرده اند

پس از حملات هراس افکنانه ۱۳ نوامبر در پاریس، پایتخت فرانسه، موج تازه‌ی از اسلام هراسی و اقدامات علیه مسلمانان در این کشور افزایش یافته است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از گروه‌های ناظر در پاریس نوشته، حمله به زنان مسلمان و دیوار نوشته‌هایی که حاکی از تنفر از مسلمانان است، در فرانسه افزایش یافته است.

«دیده بان ملی مخالف اسلام هراسی» که با شورای اسلام فرانسه ارتباط دارد اعلام کرد در هفته گذشته ۳۲ حادثه علیه مسلمانان روی داده. عبدالله ذکری رئیس این موسسه گفت در شرایط عادی، بین چهار تا پنج شکایت در هفته از مسلمانانی که مورد ستم قرار گرفته بودند دریافت می‌شد. ذکری گفت پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده حوادث بیشتری از این نوع روی دهد زیرا حوادث هفته گذشته در پاریس، گروه های ملی گرای افراطی و راستگرای افراطی و نژادپرست را به هدف قرار دادن مسلمانان تشویق کرده است. وی افزود، این گروه ها از فضای ایجاد شده برای حمله به مسلمانان بهره برداری می‌کنند.

«جمعیت مقابله با اسلام هراسی در فرانسه» نیز اعلام کرد ۲۹ حادثه از این نوع را ثبت کرده است. یاسر اللواتی سخنگوی این گروه گفت دفتر او با سیلی از گزارش‌ها و شکایات مسلمانان و همچنین تماس‌هایی برای راهنمایی خواستن مواجه شده و حتی برخی می‌پرسند آیا فرستادن کودکان به مکتب، بی‌خطر است؟

جمعیت اقلیت مسلمان در فرانسه به پنج میلیون نفر می‌رسد که بزرگترین جامعه مسلمانان در اروپا به شمار می‌رود و حدود هشت درصد ساکنان فرانسه را تشکیل می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *