اسد: ما درسایه‌ی حملات هوایی مسکو درحال پیشروی هستیم !

«ارتش سوریه به کمک حملات جنگنده‌های روسی تقریبا در تمامی جبهات در حال پیشروی هستند.» بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با بیان این مطلب همچنین گفته: تمام حمایت‌های مالی و انسانی از داعش از طریق خاک ترکیه با حمایت عربستان سعودی و قطر صورت می‌گیرد.

بشار اسد در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی چین، عملیات هوایی روسیه علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه را موثر خوانده و گفته، این عملیات‌ها باعث شده که وضعیت برای نیروهای دولتی خیلی بهتر شود و ارتش تقریبا در تمامی جبهه‌های جنگ در حال پیشروی است.

رئیس جمهوری سوریه در این مصاحبه حملات ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه را ناکارآمد خواند و گفت، این حملات تنها در برخی مناطق به منظور جلوگیری از حمله تروریست‌ها صورت می گیرد.

بشار اسد همچنین گفته که به لحاظ تدارکاتی تمام حمایت‌های مالی و انسانی از داعش، توسط ترکیه انجام می‌شود، نفت این گروه هم از خاک ترکیه صادر می‌شود.

بشار اسد علاوه کرد: حمایت ترکیه از داعش با پشتیبانی عربستان سعودی و قطر هست و امریکا هم از آن خبر دارد.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه گفته که حملات این کشور، تلفات و خسارات سنگینی را به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه وارد کرده و این حملات تا شکست این گروه‌ها ادامه دارد.

همزمان علی حیدر، یک وزیر سوری گفته: قدرت‌های غربی اکنون پذیرفته‌اند که مقابله با تهدید داعش، در اولویت قرار دارد و از خواست خود مبنی بر کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در درجه نخست، دست برداشته‌اند. در خبری دیگر، دولت بریتانیا در نظر دارد موضوع شرکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در سوریه را این هفته بررسی کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *