اسلام آباد و کابل روی خط رشد مبادلات تجاری

حجم مبادلات تجاری افغانستان و پاکستان تا سال ۲۰۱۷ به پنج میلیارد دالر خواهد رسید.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نوازشریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت اقتصادی افغانستان در اسلام آباد گفت: دو کشور باید برای رسیدن به این حجم از مبادلات تجاری تلاش کنند.

هئیت اقتصادی افغانستان به سرپرستی اکلیل حکیمی دیروز در اسلام آباد با نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. در این دیدار دو طرف در مورد بهبود روابط و همکاریهای اقتصادی گفتگو کردند. نخست وزیر پاکستان در این دیدار گفت: اسلام آباد به دنبال تامین صلح در افغانستان است و ثبات افغانستان به امنیت منطقه کمک خواهد کرد. او همچنین گفت: دو کشور باید برای رسید به یک هدف مشترک، رساندن مبادلات تجاری تا سطح ۵ میلیارد دالر در سال ۲۰۱۷ تلاش کنند.

این دیدار درحالی صورت گرفته که روز گذشته دهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادى دو کشور در اسلام آباد برگزار شد. در این نشست نیز بهبود روابط اقتصادی، ایجاد خط ریل و پروژه‌های تحت کار پاکستانی‌ها در کابل و لوگر مورد بحث قرار گرفت و به اساس گزارش‌ها اسلام آباد متعهد شده که پروژه‌های نیمه کاره‌اش در افغانستان را تکمیل خواهد کرد. اکلیل حکیمی وزیر مالیه در پایان این نشست گفت: پاکستان پذیرفته که برای حل مشکلات تاجران افغانستانی اقدام کند.

رسانه‌های پاکستان نیز گزارش کرده‌اند که در نشست دیروز اسحاق دار وزیر مالیه پاکستان با استقبال از افزایش حجم مبادلات تجاری بین کابل-اسلام آباد، وعده کرده که فیصله‌های صورت گرفته در گذشته بین دو کشور، جنبه عملی پیدا خواهد کرد. در نشست دیروز همچنین بر تهیه نقشه راه در جهت حل مشکلات تاجران تاکید شده است.

نشست اقتصادی افغانستان و پاکستان قرار بود حدود سه ماه قبل برگزار شود، اما بدلیل تیره شدن روابط میان دو کشور، به تعویق افتاد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *