نماینده‌ی‌کشور؛ در سازمان‌ملل، از پایان فصل جنگی مخالفین مسلح خبر داد

پیشبرد روند صلح از طریق تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش ظرفیت‌های نیروهای امنیتی افغانستان، دو راهبرد اصلی حکومت است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل با اعلام این مطلب گفته: در فصل جاری جنگ تلفات ملکی و نظامی در کشور افزایش یافته است.

محمود صیقل، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد گفته که با فرا رسیدن سرمای زمستان، فصل جنگی گروه طالبان در کشور موقتا پایان یافته است.

او گفته که سال جاری میلادی خونین‌ترین سال برای افغانستان پس از سرنگونی “طالبان” بوده است.

به گفته آقای صیقل، تلفات نظامی و غیرنظامی امسال افزایش چشمگیری داشته و افغانستان زیر حملات گروه‌های هراس‌افکن از جمله طالبان، شبکه حقانی، القاعده، داعش قرار داشته است.

سفیر افغانستان در عین حال نگفته که چه تعداد از نیروهای امنیتی و غیر نظامیان در حملات امسال جان خود را از دست داده‌اند، اما گزارش نیمه اول سال ۲۰۱۵ میلادی نشان می‌دهد که در این دوره، حدود ۱۶۰۰ غیر نظامی کشته و بیش از ۳۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

صیقل افزوده که عدم هماهنگی پاکستان با افغانستان در زمینه عملیات ضد تروریستی در وزیرستان، باعث شده که بخشی از تروریست‌های بین‌المللی وارد خاک افغانستان شوند. آقای صیقل می‌گوید:”روند صلح تنها در صورتی می‌تواند ثمربخش باشد که تغییری در سیاست پاکستان بروز کند.”

با این حال، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد گفته که حکومت وحدت ملی افغانستان سیاستی با دو محور را دنبال می‌کند: پیشبرد روند صلح از طریق تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همزمان، افزایش ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان برای دفاع در مقابل شورشیان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *