اختر منصور: خبر مرگ من شایعه است

در حالیکه شایعه های مرگ رهبر جدید گروه طالبان تا مرز یقین پیش رفت و از آدرس رسانه های معتبر جهان دست به دست شد، در همین حال طالبان نوارصوتی را بیرون دادند که که فردی خود را در آن ملا اختر منصور می خواند، و می گوید که خبر مرگ وی  بی جا است و شایعه ای از سوی دشمنان صورت گرفته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” این نوار وجود اختلاف ها میان گروه طالبان را تایید می‌کند اما شکاف آنرا عمیق نمی خواند.

در نوار صوتی منسوب به ملااختر منصور، از سرگیری گفت‌گو های صلح رد شده اما منصور گفته که در زمان مناسب و با پیش شرط هایش عقب میز گفت‌گو های صلح با دولت افغانستان خواهد نشست.

گفتنی است که خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان بارها از سوی فرماندهان ارشد طالبان رد شده بود، تا اینکه ملا اختر محمد منصور، رهبر فعلی طالبان، که تصمیم داشت زمام امور را به دست بگیرد خبر مرگ ملا محمد عمر را تائید کرد و گفت که وی دو سال پیش جان سپرده است.

اما پس از اینکه ملا اختر منصور به عنوان رهبر جدید طالبان انتخاب گردید، چند دستگی عمیقی میان طالبان صورت گرفت، به حدی که برخی گزارش ها درگیری های مسلحانه میان طالبان را گزارش کردند که چندین تن از شورشیان طالبان در این درگیری ها کشته شدند.

گفته می شود که ملا اختر محمد منصور و برخی دیگر از فرماندهان ناراضی طالبان از جمله عبدالله سرحدی (گزارش های اولیه می گفتند که این جلسه در منزل عبدالله سرحدی برگزار شده بود) روز سه شنبه هفته گذشته در منزل قاضی حیات الله، یک مقام قضایی طالبان، در حومه شهر کویته پاکستان برای مذاکرات صلح گرد هم آمده بودند، اما این جلسه پس از یک مشاجره لفظی به درگیری مسلحانه انجامید.

در این جلسه که به پیشنهاد قاضی حیات الله در منزل وی دایر گردیده بود، گفته می شود عبدالله سرحدی کشته شده و ملا اختر محمد منصور نیز زخمی و سپس جان باخته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *