سمینار بزرگ‌داشت؛ از رحلت پیامبر اعظم، در مدرسه‌ی خدیجه الکبری

در گرامیداشت از۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبرگرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) صبح امروز سمیناری از سوی مدرسه علمیه ام المومنین خدیجه الکبرا(س) برگزار شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” سخنرانان دراین سمینار، به برسی سیره اخلاقی، اجتماعی و سیاسی پیامبر پرداختند. آنان، اولویت اصلی ایشان را ایجاد صلح، اخوت و برادری میان تمامی بشریت عنوان کردند.

سخنرانان این سمینار، اوصاف اخلاقی، سیاسی و اجتماعی پیامبر رحمت و مودت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و اجتماعی پیامبر گرامی اسلام(ص)، از جمله عفو و گذشت، تکریم شخصیت انسان، رعایت عدالت و برقراری نظم و امنیت در جوامع اسلامی مواردی بودند که از آنها بعنوان شماری از اوصاف و سیره گرامی آنحضرت نام برده شد.

یکی از اساتید مدرسه خدیجه الکبرا(س) با بیان این ویژگی ها تاکید نمودند که مسلمانان امروزه برای سالم سازی جوامع خود نیازمند عیار کردن رفتار شان مطابق با این ویژگی هاست

 صبر و متانت، تواضع، بیان سخن نیکو و معاشرت بی آلایش پیامبر رحمت با مردم از دیگر اوصاف برجسته  آن حضرت است که در این مجلس عنوان گردید.

دراین مراسم، همچنین از گروههای تروریستی که امروزه تحت پوشش اسلامی دست به افراطی گری و خشونت میزنند، بعنوان بدنام کننده گان اسلام نام برده و تاکید شد که در دین پیامبرعزیزاسلام، حفظ کرامت انسانی، صلح و احترام به حقوق انسان ها یک اصل است و رویکردهای خشن بنام اسلام، سازگاری با تعالیم دینی ندارد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *