مجلس‌سنا: دولت باید موضوع که خبر گزاری روسی فاش کرد، پی‌گیری کند

یک خبرگزاری روسیه چندی پیش گزارشی را نشر کرده بود که حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع ملی با گروه تروریستی داعش همکاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، چرخ بال‌های حمل و نقل نظامیМи-۱۷  افغانستان، برای انتقال شبیه نظامیان گروه «دولت اسلامی» به روسیه، از طریق مناطق مرزی ترکمنستان و تاجیکستان به ‌صورت دوره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حسیب الله کلمیزی، عضو مجلس سنا می گوید که وزارت خارجه دیپلماتان سفارت روسیه را باید احضار کند و در مورد این ادعا از آنان سوال شود.

برخی از اعضای مجلس نمایندگان نیز می گویند که دولت موظف است چنین ادعاهایی را بررسی کند.

شیر ولی وردک، عضو مجلس نمایندگان می گوید، دولت باید از روس ها بخواهد که اسناد و شواهدی که این خبر را منتشر کرده است را ارایه کند.

آقای وردک افزود که نگرانی روسیه از حضور داعش در افغانستان به جاست ولی نباید این نگرانی باعث شود که به شخصیت های ما توهین شود.

گفتنی است که قبل از این نیز ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نیز ادعا کرده بود که سند دارد، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در تقویت داعش دست دارد.

گل پاچا مجیدی در پیوند به این موضوع می گوید که اگر آقای قدیر سندی در پیوند به ادعای خود دارد باید به کمیسیونی در داخل مجلس ارایه می کرد تا بررسی شود.

آقای مجیدی افزود که ادعاهای مطرح شده توسط قدیر افترایی بیش نیست.

لازم به ذکر است که پس از افزایش جنجال‌ها در پی این موضوع؛ ریاست جمهوری هیئتی را به ریاست نصراالله استانکزی برای بررسی ادعاهای ظاهر قدیر تعیین کرد.

هیئت مذکور تاکنون در این مورد جزئیات نداده است و این مسئله باعث نگرانی نهادهای مدنی و شهروندان شده‌اند. آنان خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.

اعضای مجلس نیز از پیگیری های این هیئت خبری ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *