عربستان محور ضد تروریزم را با کشورهای همسو با ریاض در منطقه تشکیل داد

عربستان سعودی همراه شماری از کشورهای اسلامی ائتلاف جدیدی را برای جنگ با تروریسم تشکیل دادند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مرکز این ائتلاف در ریاض، پایتخت عربستان سعودی است. وزیر دفاع عربستان گفته: هدف از ایجاد این ائتلاف مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی است که در کشورهای مختلف اسلامی فعالیت دارند.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری امروز از تشکیل این ائتلاف تازه علیه تروریسم خبر داد.

به اساس گزارش خبرگزاری دولتی عربستان این ائتلاف از ۳۴ کشور اسلامی به رهبری عربستان تشکیل یافته.

کشوهای مصر، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، مالزی، پاکستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و شماری از کشورهای مسلمان افریقایی در این ائتلاف شامل‌اند.

وزیر دفاع عربستان سعودی گفت: این ائتلاف با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی ایجاد شده که در شماری از کشورهای اسلامی فعالیت دارند و به جهان اسلام ضربه وارد کرده‌اند.

محمد بن سلمان – ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی

” طوری که شما بیانیه را دیده‌اید، این بیانیه ائتلافی از کشورهای اسلامی را اعلام می‌کند که ممالک اسلامی با هشیاری و به منظور جنگ با بیماری تروریسم آن را تشکیل داده‌اند؛ تروریسمی که به جهان اسلام ضربه زده. مرکز عملیاتی این ائتلاف در ریاض است و این مرکز، مبارزه علیه تروریسم را در نقاط مختلف کشورهای اسلامی حمایت و هماهنگ خواهد کرد.”

وزیر دفاع عربستان بر تقویت هرچه بیشتر مبارزه با داعش تاکید کرد و گفت: ائتلاف جدید تنها برای جنگ با داعش بوجود نیامده؛ بلکه با همه سازمان‌های تروریستی در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و لیبی خواهد جنگید.

محمدبن سلمان افزود: این ائتلاف با قدرت‌های بزرگ جهان و سازمان‌های بین‌المللی نیز در ارتباط خواهد بود و عملیات‌هایش را در هماهنگی با دولت‌های ذیربط انجام خواهد داد.

این ائتلاف نظامی علیه تروریسم به رهبری عربستان در حالی ایجاد می‌شود که این کشور همراه با تعدادی از متحدین عربش در یمن با جنبش حوثی و برخی گروه‌های دیگر یمنی مشغول جنگ است. همزمان به گزارش رسانه‌های غربی هزاران شهروند عربستانی در صفوف گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده در سوریه و عراق و بعضی کشورهای دیگر می‌جنگند. عربستان همچنین از برخی گروه‌های شورشی در سوریه حمایت می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *