پنتاگون از تحرک بیشتر گروه طالبان هشدار داد

زارت دفاع امریکا در گزارش اخیر خود به کانگرس این کشور نوشته است که خشونت در افغانستان در حال افزایش است و با کاهش تعداد عساکر خارجی در افغانستان طالبان جسورتر شده‌اند و شاید سعی کنند که خود را بیشتر متحرک نشان بدهند.

در گزارش همچنان آمده است که مخالفین مسلح افغانستان در سال جاری توانستند چندین حمله موثر را انجام بدهند که در نتیجه آن تلفات سربازان افغان بلند رفت.

در این گزارش همچنان آمده است، هر چند قوای افغان برای مقابله تمایل نشان داده و از اشتباهات خود در جبهه جنگ می آموزند، اما مقاومت طالبان وضعیت امنیتی افغانستان را شکنند ساخته و مناطق حساس را به خطر روبرو کرده است.

وزارت دفاع امریکا همچنان نوشته است که خروج قوای محارب امریکا از افغانستان و تبدیل ماموریت آنها به تعلیم و مشوره، طالبان را جسورتر ساخته است.

ایالات متحده هم اکنون ۹۸۰۰ سرباز در افغانستان دارد که یک تعداد آنها در جنگ علیه تروریزم سهم می‌گیرند.

به نوشته وزارت دفاع امریکا، مقاومت شورشیان که طالبان در صف اول آنها قرار دارند تهدید پایدار برای قوای ایتلاف تحت رهبری امریکا و قوای افغان بشمار می‌رود و همچنان آنها مردم افغانستان را هم به تهدید و خطر رو به رو می‌سازند.

در گزارش همچنان آمده است که گروه القاعده هم در افغاستان فعالیت دارد ولی در مورد تعداد افراد این گروه که در افغانستان فعال می‌باشند ارقام داده نشده است.

در گزارش وزارت دفاع امریکا گفته شده که گروه افراطی داعش هم در افغانستان فعالیت خود را نشان داده است.

در این مورد قوماندان عومی قوای امریکا و ناتو در افغانستان جنرال جان کمپبل هم در صحبت با خبرگزاری اسوشیتد پرس در کابل سخن گفته است.

به گفته جنرال کمپبل، جنگجویان خارجی از سوریه و عراق که توسط گروه دولت اسلامی حمایت می‌شوند، سعی دارند در شهر جلال آباد برای خود مرکز بسازند.

جنرال امریکایی همچنان گفته است علایمی وجود دارد که این گروه ها می‌خواهند ارتباطات خود را با رهبران داعش در سوریه و عراق هم تحکیم بخشند.

نظر به گزارش وزارت دفاع امریکا، بدترین شکست در جریان شش ماه دوم سال جاری سقوط شهر کندز بدست طالبان بود و قوای افغان بعداً توانست این شهر را به کمک قوای امریکایی دوباره تحت تصرف خود در آورد، ولی در اینجا هم در نتیجه اشتباه یک شفاخانه داکتران بدون سرحد بمباردمان شد که چندین کارمند شفاخانه و مریضان در آن کشته شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *