پوهنتون‌های کشور به فایبر نوری وصل می‌شوند

رییس جمهور غنی خواهان فعال شدن شبکه فایبر نوری در دانشگاه‌های کشور شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “آقای اشرف غنی گفت: امروز عصر تکنالوژی است و تعریف دانش و دانشمند و تحصیل به صورت بنیادی تغییر کرده. او افزود که دانشگاه‌ها باید با معیارهای جهانی هماهنگ شوند

محمد اشرف غنی که شام روز گذشته در یازدهمین کنفرانس ملی تکنالوژی معلوماتی در تحصیلات عالی سخنرانی می‌کرد، گفت: امروزه تکنالوژی و دانش با هم وصل شده و تسهیلات تکنالوژی زمینه فراگیری دانش را سریعتر، موثرتر و ساده تر ساخته. رییس جمهوری تاکید کرد که در جها امروز، روابط در ابعاد گوناگون آن از جمله رابطه استاد و شاگرد در حال تغییر بنیادی است و ما نیز باید خود را با دنیای جدید و مقتضیات آن تطابق دهیم.

آقای اشرف غنی به مشکلات نهادهای تحصیلی کشور اشاره کرد و گفت: سیستم درسی کنونی ما نیازمند اصلاحات جدی است که این امر تاکنون صورت نگرفته. او با اشاره به اشتیاق جوانان افغان برای کسب دانش و آگاهی گفت: حکومت برنامه‌های ویژه‌ی را برای بهبود تحصیلات عالی و معیاری ساختن دانشگاه‌های کشور روی دست دارد. رییس جمهوری وعده کرد که تا چند سال آینده، زیربناهای تکنالوژی دانش در کشور فراهم خواهد شد. آقای غنی افزود که به وزارت مخابرات هدایت داده تا تمام دانشگاه‌های کشور را به شبکه فایبر نوری وصل کند. او گفت که اتصال مراکز علمى با شبکه فایبر نورى، افغانستان را به منابع علمی کشورهای پیشرفته دنیا وصل نموده و زمینه تحقیقات هدفمند و بنیادی را برای استادان و دانشجویان فراهم خواهد کرد. رییس جمهوری همچنین آموختن زبان‌های روز دنیا را ضروری خواند اما گفت که دانشجویان باید حافظ هویت و زبان ملی کشور باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *