دانشگاه خاتم‌النبیین سیمینار اعتیاد به مواد مخدر را برگزار کرد

در سمینار علمی با عنوان «اعتیاد به موادمخدر» در دانشگاه خاتم النبیین (ص)، از موادمخدر به عنوان معضل و تهدید جهانی یاد شدکه بقاء و موجودیت کشورها و منبع توسعه انسانی را با خطر مواجه ساخته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “داکتر عبدالقیوم سجادی، رئیس دانشگاه خاتم النبیین(ص) در این مراسم، از موادمخدر بعنوان معضلی جهانی و منبع اصلی تروریزم یادکرد و گفت: افغانستان هنوز هم یکی از مراکز عمده تولید این مواد است، این درحالی است که سود بیشتر این پدیده خانمان سوز به جیب مافیا میرود.

احمدفواد عثمانی، آمر دیپارتمنت کاهش تقاضای موادمخدر وزارت صحت عامه هم افزایش تولید، کشت و قاچاق موادمخدر، مهاجرتها، فقر اقتصادی و بیکاری را از جمله عوامل افزایش معتادان دانست. بگفته وی هم اکنون ۲۴۳ میلیون نفر در جهان معتاد به موادمخدرند.

آقای عثمانی میزان مصرف موادمخدر در شهرهای کشور را ۵ و قریه جات را ۱۳ درصد اعلام کرد. او گفت: بین ۱۲ تا ۴۱ درصد از نیروهای امنیتی کشور، مخصوصا پولیس، به موادمخدری چون حشیش و چرس معتا داند.

بر اساس آمارهای تازه، هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در کشور بصورت مستقیم و درمجموع ۳ میلیون نفربصورت مستقیم یا غیر مستقیم به انواع موادمخدر معتادهستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *