امواج رادیو (صدای خلافت) پارازیتِ ضد دولتی پخش می‌کند

نیروهای داعش در ننگرهار رادیویی را با نام «صدای خلافت» به کار انداخته اند که در آن برای جلب و جذب مردم به صفوف داعش تبلیغ می کنند؛ ۹۰ اِف اِم موج این رادیو است که از جای نامعلومی نشرات می کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “اعضای شورای ولایتی ننگرهار و شهریان جلال آباد میگویند که این رادیو به شمول شهر جلال آباد، در تمامی ولسوالیهای ننگرهار شنیده میشود و داعشیان در این رادیو ضد حکومت افغانستان فتوا میدهند و از جوانان میخواهند که به صفوف آنان بپیوندند.

یکی از شهروندان جلال آباد در این باره گفت: “بیشتر تبلیغات این رادیو این است که ما باید بر ضد حکومت جنگ کنیم”.

یکی دیگر از این شهروندان افزود: “حکومت نیاز دارد تا این رادیو را بند کند. این رادیو بر جوانان بسیار تأثیر می‌گذارد و جوانان زیاد با آن خراب می شوند.”

اعضای شورای ولایتی ننگرهار و نماینده‌گان مجلس نیز وجود چنین رادیویی را تأیید می‌کنند و می‌گویند که داعشیان برای نیرو بخشی به صفوف‌شان از این رسانه بهره برداری می‌کند.

داکتر ناصر کاموال عضو شورای ولایتی ننگرهار اظهارداشت: “این دیگر پر واضح است که آنها رادیوی خودشان را دارند. فکر می‌کنم روی موج ۹۰ اف ام نشرات میکنند و ضد دولت بسیار تبلیغ میکنند”.

اما رئیس اطلاعات و فرهنگ ننگرهار از نشرات این رادیو بی‌خبر است.

اورنگ صمیم رئیس اطلاعات و فرهنگ ننگرهار گفت: “ما درباره رادیوهایی که در مناطق ناامن به کار گرفته شده‌اند؛ اطلاعاتی نداریم”.

سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که برای از میان بردن این رادیو تلاش‌ها آغاز شده است.

این درحالی است که به تازه‌گی فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان در رابطه با افزایش هواداران داعش در کشور هشدار داده است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *