تحریم شورای امنیت بر طالبان تمدید شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته قطعنامۀ تحریم ها علیه گروه طالبان را با اکثریت آرا به تصویب رسانده است.
بر اساس این قطعنامه گروه طالبان تا هژده ماه دیگر به تحریم قرار دارد و سفر های اعضای این گروه و منابع مالی آنان  محدویت های بین المللی را در قبال دارد.
در قطعه نامۀ‌ تازه سازمان امنیت آمده است هر شخصی و یا گروه که به هر طریق ممکن به گروه طالبان همکاری کنند در فهرست تحریم ها قرار خواهند گرفت.
محمود صیقل نماینده افغانستان در سازمان ملل می گوید که افغانستان هرگز از گروه های تروریستی شکست نخواهد خورد و سربازان افغان با شهامت کامل در برابر گروهای تروریستی ایستاگی می کنند.
سازمان ملل متحد نگرانی های جدی خود را در مورد فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان ابراز داشته است، این سازمان همزمان از فعالت گروهای طالبان، القاعده و داعش در افغانستان نام برده است.
یکی از بند های مهم این قطعنامه می توان به مسدود شدن منابع مالی طالبان، منع رفت و آمد بین المللی، اشخاص حقوقی و خرید و فروش اموال این گروه اشاره کرد.
همچنان از جمله محدودیت کمک ها برابر طالبان می توان از کمک‌ های مالی‌، اقتصادی، جلب و جذب نیرو‌، ناامنی در افغانستان، حمایت مستقیم و یا غیرمستقیم، تهیه مواد منفجره و تجهیزات نظامی یاد آور شد.
سازمان ملل در حال تمدید تحریم ها علیه طالبان را بیشتر کرده است که پیش از این جنرال جان کیمپل فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از ایجاد پایگاه منطقۀ داعش در ننگرهار خبر داده بود.
اقای کیمپل گفته بود که داعش در صدد آن است تا شهر جلال آباد ولایت ننگرهار را به پایگاه منطقۀ خود تبدیل کند.
فرمانده ناتو در افغانستان گفته است که بسیاری از طالبان ناراضی که از بدنه طالبان جدا شده اند با داعش اعلام وفاداری کرده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *