تلفات سنگین داعش در سایه‌ی حلمه‌ی قوای هوایی کشور در ننگرهار

وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرده است که در حمله هواپیماهای ارتش بر مواضع افراد داعش در ولسوالی ده بالای ولایت ننگرهار ۲۶ داعشی کشته و ۳۱ نفر آنها زخمی شده اند.
به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “این وزارت امروز با انتشار اعلامیه ای گفته است این حملات هوایی طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است.
در اعلامیه آمده است که در این حملات دو فرمانده گروه داعش در ننگرهار به نام های سعید اماراتی و عبدالخالق نیز مشمول کشته شدگان هستند.
وزارت دفاع گفته است که مقدار زیاد سلاح و مهمات افراد این گروه تروریستی نیز در این حملات ازبین رفته است.
این در حالیست که به روز سه شنبه ۸ جدی، نیز حاجی غالب، ولسوال اچین ننگرهار از کشته شدن ۳۸ جنگجوی وابسته به داعش در حملات هوایی هلیکوپترهای وزارت دفاع ملی خبر داده بود.
آقای غالب گفته بود که این حملات در منطقه بازار شډل از مربوطات ولسوالی اچین زمانیکه افراد داعش و لشکر اسلام برای طرح ریزی حملات تروریستی گردهم امده بودند، صورت گرفت.
چندی پیش افراد وابسته به ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان، پنج تن از افراد داعش را پس از اسارت سر بریدند و سرهای آنها را در کنار جاده به نمایش گذاشتند.
چند ساعت پیشتر از آن، داعشیان، سر چهار تن از افراد ظاهر قدیر را بریده بودند.
جنگ و درگیری میان داعشیان، افراد وابسته به آقای قدیر و نیروهای امنیتی وارد مرحله تازه ای در شرق افغانستان می شود.
ظاهر قدیر، حکومت به ویژه مشاور امنیت امنیت ملی رییس جمهوری را متهم به حمایت از داعش کرده است، و گفته که هلیکوپترهای ناشناس در مناطق تحت کنترول این گروه نشست و برخاست دارد.
این اتهامات از سوی مقامات امنیتی رد شده و وزیر دفاع هم گفته که مساله فرود هلیکوپترها را بررسی می کند.
روسیه هم گفته که برای مبارزه با داعش با طالبان وارد گفتگو شده است، گروه طالبان اما این موضوع را رد کرده و گفته است که داعشیان به اندازی ای در افغانستان قدرت ندارند که جای نگرانی باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *