افغانستان ازحاشیه‌ی فوتبال آسیا به قلب فوتبال قاره‌ی کهن راه یافت

این آخرین دوره حضور فوتبال کشور در حوزه جنوب آسیا بود

تیم ملی فوتبال کشور که ناوقت دیروز یکشنبه ١٣ جدی  در بازی نهایی رقابت‌های قهرمانی جنوب آسیا به مصاف هند، میزبان این مسابقات رفته بود، به عنوان نایب‌قهرمان این دوره شناخته شد.

بازی دو تیم در پایان وقت قانونی ٩٠ دقیقه با نتیجه مساوی یک یک به پایان رسید اما در وقت‌های اضافه این هند بود که توانست با یک گل دیگر پیروز میدان شود.

اولین گل افغانستان را زبیر امیری، در دقیقه ٧٠ بازی به ثمر رساند و گل‌های هند را جی‌جی در دقیقه ٧٢ و سونیل چهتری، در دقیقه ١٠١ بازی وارد دروازه افغانستان کردند.

در دقایق پایانی این دیدار و به دنبال اعتراض سرمربی و بازیکنان افغانستان به دو صحنه مشکوک به پنالتی، داور این مسابقه آقای پیتر شگرت را از کنار زمین اخراج کرد.

افغانستان که عنوان قهرمانی دوره قبلی این رقابت‌ها را با خود داشت، با کسب این نتیجه، به دومین نایب‌قهرمانی خود در این مسابقات دست یافت.

تیم ملی فوتبال کشور در سال ٢٠١١ نیز نایب‌قهرمان رقابت‌های فوتبال جنوب آسیا شد.

بازی امروز سومین فینال پی‌درپی این رقابت‌ها بود که افغانستان و هند در مقابل هم قرار می‌گرفتند.

افغانستان پیش از بازی نهایی، با چهار برد پر گل در برابر تیم‌های بنگلادش، بوتان، مالدیو و سریلانکا و با ١۵ گل زده و تنها ١ گل خورده، عنوان بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی این مسابقات را به دست آورده بود.

خیبر امانی، بازیکن خط حمله افغانستان نیز با به ثمر رساندن ۴ گل به عنوان آقای گل این دور از رقابت‌ها شناخته شد.

تیم فوتبال افغانستان از سال آینده دیگر در حوزه جنوب آسیا توپ نخواهد زد و قرار است به حوزه تازه‌ایجادشده “آسیای میانه” بپیوندد.

در این حوزه تیم‌های قدرتمندی مانند ایران، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان حضور خواهند داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *