حمله‌ی انتحاری شام دیروز، یک‌کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت

وزارت دفاع ایالات متحدهء امریکا می گوید، در نتیجهء حمله بر محل سکونت قراردادی های ملکی این کشور در افغانستان، یک تن کشته و تعدادی زخمی شدند.

جیف دیویس سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت، حمله کننده گان از دیوار این ساختمان که بنام کمپ سلویوان نامیده می شود و در نزدیکی میدان هوایی قرار دارد، رخنه کردند.

قبل از این، یک مقام امنیتی افغان به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که یک موتر پُر از مواد منفجره در نزدیکی این ساختمان از سوی جنگجویان مسلح مخالف حکومت انفجار داده شد.

سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان گفت که در نتیجه این حمله یک تن کشته شده و ۱۳ تن دیگر هم زخم برداشته اند.

خبرگزاری دی پی ای جرمنی می گوید، احتمال دارد که شمارتلفات این حادثه افزایش یابد.

طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفتند.

فوزیه کوفی عضو پارلمان افغانستان در صفحه تویتر خود گفته که شدت این انفجار آنقدر قوی بود که جریان برق را در منطقه قطع کرد.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که سربازان ایتلاف منطقه را محاصره کرده و زخمی ها را به شفاخانه انتقال دادند.

از سوی دیگر، حمله انتحاری در سرک که به میدان هوایی بین المللی حامد کرزی منتهی می شود، نیز صورت گرفت که تلفاتی در پی نداشت.

افزایش این خشونت ها و حملات انتحاری مخالفین حکومت با افزایش فشارهای بین المللی برای آغاز دوباره مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان افغان صورت می گیرد.

تعدادی از کارشناسان و ناظران امور می گویند، هر زمانیکه مذاکرات آغاز می شود، مخالفین مسلح حکومت تلاش می کنند تا برای کسب امتیازات در میز مذاکره به حملات مرگبار شان شدت بخشند.

جنرال عتیق الله بریالی کارشناس امور نظامی در صحبت با رادیو آزادی گفت، هر زمانی که مسئله امنیت و گفتگو های صلح مطرح بوده است، مخالفین کوشش کرده اند که یک سلسله وحشت را به راه اندازند تا در مذاکرات امتیاز بدست آورند.

وی گفت:

“بعضی اوقات کوشش شده که مذاکرات را سبوتاژ کنند. زمانیکه مذاکرات نزدیک می شود طرفین کوشش می کنند که امتیاز را بدست آورند. ولی طالبان در این اواخر با آمدن مذاکرات و کدام مسئلهء که برای صلح مطرح شود، این حملات شان را شدت می بخشند تا امتیازات بدست آورند.”

اسلام آباد قرار است که اولین دیالوگ بین افغانستان، پاکستان، امریکا و چین را به هدف طرح ریزی یک نقشه راه برای صلح، هفتهء آینده (یازدهم جنوری) میزبانی کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *