تلفات سنگین داعشی‌ها در ننگرهار

مسؤولان در ولایت ننگرهار از کشته‌شدن ده‌ها تن از اعضای گروه داعش و طالبان در بخش‌هایی از این ولایت خبر می‌دهند.

به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “حضرت حسین مشرقی‌وال، سخن‌گوی پولیس ننگرهار می‌گوید روز گذشته در منطقۀ فارم چهارم ولسوالی بتی کوت این ولایت ۱۵ تن از اعضای گروه داعش کشته و شماری از آنان زخمی گردیدند.

آقای مشرقی‌وال می‌گوید این روی‌داد زمانی رخ داده که افراد گروه داعش بالای یک پاس‌گاه امنیتی حمله کرده‌اند.

به گفتۀ او به مجرد حملۀ گروه داعش نیروهای پولیس بتی کوت، پولیس محلی و قطعات محافظت از شاه‌راه به درگیری با داعش پرداخته و این تلفات را به آنان وارد ساخته‌اند.

در همین حال ساعت ۹:۰۰ بجۀ پیش از چاشت روز گذشته درگیری شدیدی میان افراد گروه داعش و طالبان در ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار رخ داده‌است.

سخن‌گوی پولیس ننگرهار می‌گوید این روی‌داد در منطقۀ مانو او مورۀ این ولسوالی رخ داده که در پی آن ۹ عضو گروه داعش و شش نفر از طالبان کشته شده‌اند.

ولایت ننگرهار از جمله ولایت‌هایی‌ست که در سال جاری شاهد نبردهاییی میان داعش و طالبان، داعش و نیروهای امنیتی و طالبان و نیروهای امنیتی بوده‌است.

این ولایت در حال حاضر به یکی از پناه‌گاه‌های اصلی گروه داعش در افغانستان تبدیل شده و نگرانی‌هایی را مبنی بر افزایش فعالیت این گروه نیز خلق کرده و حتا سبب شده تا معاون اول مجلس نماینده‌گان جنگ‌جو استخدام کرده به مبارزه با این گروه برود که این اقدام ظاهر قدیر واکنش‌هایی را نیز تا به حال در پی داشته‌است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *