کمپ‌های خارجی باید از داخل شهر بیرون برده شود

انفجارهای پی‌درپی چند روز اخیر در جاده هواشناسی شهر کابل، اعتراض باشنده‌‌گان حواشی این خیابان را نسبت به موقعیت پایگاه نظامیان خارجی برانگیخته است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این شهروندان می‌گویند که سبب اصلی انفجارها در این منطقه، پایگاه خارجیان است؛ اما قربانیان همیشه‌گی آن، باشنده‌گان محل هستند. آن‌ها می‌گویند که حکومت یا این پایگاه را از این جاده در نزدیکی میدان کابل بردارد، یا باشنده‌گان محل را در جای دیگری جابه‌جا کند.

شماری از آن‌ها به سلام‌وطندار می‌گویند که انفجار‌های روز گذشته در این جاده، خانه‌های‌شان را ویران کرده اند.

از یک‌ماه بدین‌سو چندین حملۀ انتحاری در خیابان هواشناسی در شرق میدان هوایی کابل رخ داده اند.

حاجی عبدالاحد، یکی از باشنده‌گان این خیابان می‌گوید در نتیجۀ انفجار دیروز، پنج عضو خانواده‌اش زخم برداشته اند.

بابه‌جان، یکی دیگر از باشنده‌گان این خیابان می‌گوید: «دو روز پیش هم این‌جا انفجار شد و شیشه‌های مغازه‌ام شکستند. من این شیشه‌ها نو کردم؛ اما دیشب دوباره انفجار شد و تمامی شیشه‌های مغازه و خانه‌ام شکستند و کودکانم خردم به دلیل شکستن شیشه‌ها زخمی شدند. حیران مانده‌ام که کجا برویم».

وزارت داخله می‌گوید که در انفجار شام روز گذشته (دوشنبه) در این جاده، دو تن کشته و ۳۶ تن دیگر، به شمول ۹ زن، زخم برداشته اند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در کابل گفت که حملۀ انتحاری دیشب ناشی از انفجار مواد جاسازی شده در یک موتر بوده و هدف انتحار کننده پایگاه نظامیان خارجی بوده است. به گفتۀ صدیقی، این حمله زیان‌های زیاد مالی برجا گذاشته است.

شماری از سناتوران در نشست امروز مجلس سنا حمله‌های انتحاری شب گذشته در کابل را نکوهش کردند و خواستار توجه بیشتر نهادهای امنیتی به تأمین امنیت شهروندان شدند.

جنرال ویلسن شوفتر، سخن‌گوی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان با ارسال خبرنامه‌یی انفجار‌های روز گذشته در نزدیکی کمپ بارون، اقامتگاه قراردادیان غیرنظامی بخش تخنیکی میدان هوایی کابل، را محکوم کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *