درقد به تصرف قوای مسلح کشور در آمد

 گزارش های تازه از ولایت تخار می رساند که نیروهای امنیتیکشور تمامی نقاط ولسوالی درقد تخار را از کنترل  مخالفین مسلح آزاد کرده است
به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “عصمت الله قربانی عضو شورای ولایتی ولایت تخار به خبرگزاری بخدی گفت: نیروهای امنیتی افغان شب گذشته تمامی نقاط ولسوالی در قد را از وجود طالبان پاکسازی کرده اند.
آقای قربانی می گوید که در این درگیری ها ۳۰ طالب کشته و بیش از ده تن دیگر آنان زخمی شده اند، قربانی همزمان گفت که در بین کشته شدگان طالبان جنگجویان خارجی نیز شامل هستند.
عملیات نیروهای نظامی افغان برای باز پس گیری ولسوالی درقد ولایت تخار از نزد طالبان روز گذشته ساعت اول صبح آغاز شده بود.
این عضو شورای ولایتی تخار می گوید که نیروهای افغان مرکز قوماندانی، ولسوالی و نقاط کلیدی را از نزد طالبان تصرف کرده اند.
او می گوید که مقدار زیادی از تجهیزات طالبان به دست نیروهای افغان افتاده که شامل دو عراده تانگ، مقدار جنگ افزار و چندین عراده رنجر می باشد.
گفته می شود که این تجهیزات را طالبان قبلا در جنگ با نیروهای افغان گرفته بودند.
به گفته آقای قربانی طالبان در حال حاضر از ولسوالی درقد فرار و به جنگل رفته اند که نیروهای افغان در حال آمادگی هستند تا عملیات را بالای طالبان در جنگل نیز انجام دهند.
رهبری عملیات جنگ ولسوالی درقد ولایت تخار را مراد علی مراد معاون رییس ستاد ارتش و محمد یاسین ضیا والی این ولایت به عهده دارند.
دفتر مطبوعاتی ولایت تخار با نشر یک خبرنامۀ که یک کاپی آن را در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده آمده است که مردم ولایت تخار تصرف درقد به دست نیروهای افغان را تبریک گفته اند.
در این خبرنامه امده است که محمد یاسین ضیا همزمان با تصرف ولسوالی درقد به تمامی کارمندان دولتی در این ولسوالی اعلامیه داده است تا سر از فردا (امروز تاریخ ۲۰ جدی) سر وظیفه شان حاضر شوند.
والی تخار گفته است که نیروهای امنیتی افغان در تمامی نقاط و ادارات دولتی مستقر هستند و هیچگونه تهدید امنیتی بعد از این آنان را تهدید نخواهد کرد.
گفته می شود که طالبان در زمان حاکمیت شان در ولسوالی درقد بالای مردم ظلم می کردند و بالای مردم عشر و ذکات وضع کرده بودند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *