سرتاج عزیز: امریکا عامل بی ثباتی افغانستان است

سرتاج عزیز مشاور امور خارجی صدر اعظم همسایه شرقی مان کشور پاکستان گفته است که امریکا عامل بی ثباتی در افغانستان و منطقه می باشد.
روزنامه های پاکستانی گزارش داده اند که سرتاج عزیز افزوده است که سیاست های نادرست امریکا در گذشته باعث شده است که افغانستان بجای ثبات بیشتر بطرف بی ثباتی برود.
او گفته است که سیاست های این کشور در اسیای میانه باعث شده است که کشور های عضو آسیای میانه به طرف بی ثباتی برود تا امریکا منافع خود را دنبال کند.
روزنامه دان چاپ پاکستان به نقل از عزیز گفته است که امریکا در دهه ‌های گذشته، مجاهدین را در افغانستان به وجود آورده و همزمان به وجود آمدن مجاهدین بی ثباتی در افغانستان شدت گرفته است.
اقای عزیز افزوده که بی ثباتی در افغانستان دامن گیر تمامی کشور های منطقه شده است و در حال حاضر این بی ثباتی ها از شدت بیشتری برخوردار است.
این گفته های آقای عزیز همزمان است با نشست چهار جانبه کشور های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین که برای نقشه راه باهم گفتگو می کنند.
روز گذشته در نشست صلح افغانستان در کابل وزیر خارجه کشور گفت که طالبان نباید فرصت را از دست بدهند و بیایند به میز مذاکره حضور یابند و اختلافات شان را با حکومت در گفتگو های سیاسی حل کنند.
پیش از این سرتاج عزیز مشاور امور خارجی صدر اعظم پاکستان گفته بود که نباید با زبان زور با طالبان صحبت شود.
اوباما رییس جمهور امریکا قبلا اعلام کرده بود که احتمال آن می رود که در منطقه خاور میانه تا ده های گذشته صلح حاکم نشود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *