برق کابل تا اواخر امروز وصل می‌گردد

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائی امروز در کابل به خبرنگاران گفت، تلاش های جدی در منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان برای ترمیم پایه های تخریب شده برق ادامه دارد و قرار است تا پایان امروز برق ورادتی دوباره به کابل وصل شود.
آقای فیصل افزود:” تلاش ها برای وصل کردن دوباره برق از سوی شرکت فراهم کننده برق (برشنا) ادامه دارد و اگر کدام مشکل تازیه بروز نکند امروز برق کابل وصل می گردد.”
در همین حال مقام های محلی ولایت بغلان در شمال کشور می گویند پایه های تخریب شدۀ برق در این دو مناطق در حال بازسازی می باشد و قرار است به زودی جریان برق به کابل دوباره وصل گردد.
عبدالستار بارز والی بغلان نیز به رسانه ها گفت که امنیت در مناطقی که پایه های برق تخریب شده تأمین گردیده و حکومت تدابیر شدید امنیتی را برای تأمین امنیت پایه های برق در این مناطق در نظر گرفته است.
بیشتر از سه هفته می شود که مخالفان مسلح دولت در منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان دو پایه برق وارداتی ازبکستان را تخریب کرده و تا اکنون شهر کابل از طرف شب در تاریکی به سر میبرد.
وزارت دفاع کشور نیز می گوید که به دلیل جلوگیری از تلفات افراد ملکی عملیات نظامی در منطقه که پایه های برق در آنجا تخریب شده به درازا کشیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *