فساد گسترده در گمرکات عامل کاهش عواید دولت

احمد ضیا مسعود، نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، با اعضای کمیتۀ مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، دیدار نموده و می گوید که باید از وضعیت کلی گمرک‌ها به ویژه گمرک هرات به گونۀ مفصل گزارش تهیه شود تا مطابق آن تغییرات لازم به وجود آید.

وی افزود که اصلاحات باید در گمرک ها و تمام ادارات دولتی و قرار دادها از سطح بالا اجرا شود، چون مامورین پایین‌رتبه بدون همدستی با مقام‌های ارشد شان کمتر جرئت می‌کنند که مرتکب فساد ادارای شوند.

وی تأکید کرد که برای حل این مشکل، باید با وزارت مالیه، اعضای کمیتۀ نظارت و ارزیابی با فساد اداری و ادارۀ «انسا» جلسه مشترک برگزار شود تا در مورد ورود تیل های بی کیفیت و عدم اخذ محصول از آن و مشکل گمرکات بحث شده، تصمیم گرفته شود.

اعضای این نهاد گفته است که اگر به حیف و میل عواید گمرکات کشور و محصول تیل های وارداتی توجه نشود، عواید دولت کاهش جدی خواهد یافت.

اعضای این کمیته می گویند که در مجموع گمرکات کشور مشکلات زیادی دارند که باعث شده است تا محصولات اقلام به گونۀ واقعی اخذ نگردد و باید برای گمرک‌ها اسکنرهای الکترونیکی خریداری شود، تا اقلام وارداتی شناسایی شده، مطابق آن محصول گرفته شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *