کمیته ویژه قضایای خشونت علیه خبرنگاران تشکیل شد.

به دستور معاون دوم ریاست جمهوری کشور آقای سرور دانش کمیته ویژه قضایای خشونت علیه خبرنگاران تشکیل شد.

به گزارش شبکه “تلویزیونی تمدن ”  به نقل از خبرنامه دفتر معاون دوم ریاست جمهوری٬کمیته عدلی و قضایی کابینه روز ۸ حوت ۱۳۹۴ تصمیم گرفت تا یک کمیته ویژه تشکیل دهد، تا از تمامی قضایای خشونت علیه خبرنگاران گزارش کاملی تهیه کند. کمیته بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران موظف شد تا مشخص بسازد که هر یک از قضایای خشونت علیه خبرنگاران در کدام مرحله از مراحل کشف، تحقیق و یا محاکم قرار دارد.

این کمیته دارای پنج عضو بوده و تحت ریاست لوی سارنوالی تشکیل می شود. اعضای شامل یک عضو از لوی سارنوالی، یک عضو از ریاست امنیت ملی، یک عضو از وزارت امور داخله، یک عضو از وزارت اطلاعات و فرهنگ و یک عضو از فدراسیون خبرنگاران خواهند بود.

سرور دانش، رئیس جلسه کمیته عدلی و قضایی با اشاره به گزارشی که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ و نهادها و انجمن های خبرنگاری تهیه شده بود، گفت که متاسفانه قضایای خشونت علیه خبرنگاران، تا هنوز به جدیت لازم تعقیب نشده است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به سرعت و قاطعیت به آنها رسیدگی شود.

بر اساس این گزارش تا کنون ۶۲۰ مورد خشونت علیه خبرنگاران در طول سالهای گذشته رخ داده است که۵۹مورد منتج به قتل شده است. همچنین در یک سال اخیر ۹۵مورد خشونت رخ داده که ۲۴ مورد آنها سازمان یافته بوده است.

لوی سارنوال در این جلسه که نمایندگان انجمن ها و نهادهای خبرنگاری نیز شرکت داشتند، گفت: اداره لوی سارنوالی در مجموع تا هنوز به۱۲ مورد از قضایای خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *