کابلوف: طالبان توانمندی لازم را ندارند

 فدراسیون روسیه می‌گوید آدرس گفت‌گوهای صلح فقط دولت افغانستان می‌باشد و طالبان راه دیگری جز این آدرس ندارند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ روسیه برای افغانستان و پاکستان در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این مطلب را اظهار داشته‌است.

کابلوف هم‌چنان گفته‌است ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که طالبان مشکلات فراوانی دارند، به گروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند و با وجود نمایش قوت از توان‌مندی لازم برخوردار نیستند.

این در حالی‌ست که چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر دیدار ضمیر کابلوف با شماری از سران طالبان و حمایت از این گروه به نشر رسیده بود که واکنش‌های زیادی از جمله واکنش پارلمان افغانستان را برانگیخت.

آقای کابلوف از حضور داعش در منطقه نیز نگرانی کرده و گفته‌است که رهبران روسیه به شمول رییس جمهور آن کشور از اقدامات حکومت افغانستان علیه این گروه قدردانی می‌کند.

او گفته‌است که شرکت‌های خانه‌سازی روسیه بر بنیاد هم‌آهنگی‌های قبلی، به گونۀ مشترک با حکومت راه‌های به‌تری را در زمینۀ خانه‌سازی و سرمایه‌گذاری جست‌جو می‌کنند.

چندماه پیش سید سعادت نادری، وزیر امور شهرسازی به روسیه رفته بود و ضمن گفت‌گو با آن کشور، خواهان هم‌کاری روسیه به دلیل داشتن این تجربه در افغانستان به خاطر سرمایه‌گذاری در بخش شهرسازی و بازسازی برخی از بخش‌هایی ساخته‌شده توسط آن کشور در گذشته، شده بود.

در همین حال هفتۀ گذشته روسیه ۱۰ هزار میل سلاح کلاشینکوف را به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کرد.

رییس جمهور غنی به وزارت دفاع دستور داده تا در بخش نهایی‌شدن چارچوب توافق‌نامۀ هم‌کاری‌های امنیتی با روسیه هرچه زود اقدام نماید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *