جنگ میان مرزبانان افغانی و پاکستانی در گوشته ولایت ننگرهار

نبرد میان نیروهای دولتی و پاکستانی در ولسوالی مرزی ننگرهار دو ساعت ادامه داشت.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این نبرد پس‌از چاشت دیروز (۱۶ حوت) در ولسوالی گوشتۀ ننگرهار پس‌از آن آغاز شد که نظامیان پاکستانی چندین موشک را بر این ولسوالی شلیک کردند.

پولیس مرزی ننگرهار می‌گوید که نظامیان پاکستانی از ۵ روز به‌این‌سو روزانه ده‌ها موشک بر برخی‌از بخش‌های این ولسوالی شلیک کرده‌اند.

عبدالبصیر کامه‌وال، فرمانده کندک پنجم لوای اول پولیس مرزی در حوزۀ شرق می‌گوید: “نظامیان پاکستانی از پنج روز به این‌سو بر برخی از بخش‌های این ولسوالی موشک‌ها شلیک کردند. این کار پاکستانی‌ها صد‌ها خانواده را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرد.”

آقای کامه‌وال می‌گوید: “این نبرد ۲ ساعت ادامه داشت و پولیس مرزی با عقب‌زدن نظامیان پاکستانی، نبرد را پس‌از ۲ ساعت پایان داد.”

در همین حال، سربازان پولیس مرزی که در این نبرد شرکت کرده بودند، هشدار می‌دهند که پس‌از این به هر حمله پاکستان پاسخ دندان‌شکنی می‌دهند.

ارشاد، سرباز پولیس مرزی در ولسوالی گوشته می‌گوید: “آمده‌ام که از وطن، از ناموس، از خاک و از شهروندان خود دفاع کنم و برای نظامیان پاکستانی جواب دندان‌شکن بدهم.”

باشنده‌گان محل که از فرودآمدن موشک‌های پاکستانی به ستوه آمده‌اند می‌خواهند که حکومت مرکزی در این‌باره بی‌پروایی نکند.

احمدشاه، باشنده و از بزرگان ولسوالی گوشته می‌گوید: “ما از موشک‌های پاکستانی به ستوه آمده‌ایم. می‌خواهیم که حکومت در این‌باره توجه جدی کند.”

سید بابرشاه، باشندۀ گوشته می‌گوید: “خاک ما صاحب ندارد و پاکستان دید که خاک بی‌صاحب است، می‌خواهد این آن را از خود بسیازد.”

پولیس مرزی می‌گوید که در نتیجۀ حمله‌های موشکی و توپخانه‌یی پاکستان بر برخی از بخش‌های این ولسوالی نزدیک به ۸۰۰ خانواده بیجا شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *